Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Öuhmm....SUV, typ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Öuhmm....SUV, typ

    Jaha, jag vet ju inte hur man kortar ner sådana här aplånga länkar så här kommer hele biten:
    Det var här jag köpte min US-Miata Som för övrigt var mitt bästa bilköp någonsin! Lite rost under gjorde att bultar satt fast, men Josen har ju alltid vinkelkapen redo så det löste sig ju alltid.

    Supergod Pizzeria mitt över gatan! :P

    http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?id=11111111215382021 (sådär ungefär)

    /JOnas

  • #2
    SV: Öuhmm....SUV, typ

    Höll på att köpa en sån för några år sen, och då den relativt sällsynta Chrome Edition. Svart med beige skinninredning/Recaro, Webasto- skjutbart tak, samt extra bågar på sidorna och samtliga bågar chromade. Tyvärr var det en som bjöd över på annonspriset när jag var på väg att hämta den så den försvann mitt framför näsan ....

    Den är ganska intressant då det är ett rambyggt chassi med bäramar, motor, mellandiff från Syncron, Diffad bakaxel från Golf Rallye mm bultat i ramen, så markfrigången är inte så hög som den ser ut att vara. Motorn är samma som i Golf GT på 100 hästar och sitter betänkligt långt ner i motorrummet pga rammonteringen. Karossen är därför bara skruvad i fyra fästpunkter, nämligen baktill i karossens bakaxelinfästning och framtill i bakre bäramsinfästning...

    Bilen i annonsen ovan verkar vara väldigt komplett med både original extraljus o dimljus, samt gallerna framför lyktorna finns kvar.. Detta höjer priset ngt. (En komplett Chrome Edition kan kosta 2-3000 Euro till då det bara tillverkades 500st C.E och 7735 st totalt)

    Hittade en bild på en!

    Jobbåka: Mercedes GLC 300d AMG, - 21
    Retrosport: SAAB Sonett V4-68 #950, US-spec, Sonett Blue..
    Blårökåka: SAAB 96 GT750, -60, Pärlgrå trubbnos i originalskick..
    Cabbe: SAAB 900s classic - 94 Lågmilare I nyskick från USA.
    Kombi: SAAB 95 B Deluxe - 64, en ägare. Rostfri Norrlandsbil.
    Vinter: SAAB 96 V4 - 75b. Retro rally för bilorientering.

    Comment


    • #3
      SV: Öuhmm....SUV, typ

      Ursprungligen postat av Jonas Christensen
      Jaha, jag vet ju inte hur man kortar ner sådana här aplånga länkar så här kommer hele biten:
      /JOnas
      Kortare variant: http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?id=11111111215382021 till samma bil.

      /Hans D
      98123 Hans Danielsson
      Classic Red -91
      Jackson Racing CAI - Exhaust Manifold - HighFlow Cat - Sport Exhaust,
      OZ Superturismo 7*16 Continental SportContact 2 205/45*16, Toyo R888 (Bana), Eibach Lowering Springs, Strut Brace, Oris Wind Stop, Quick Shift, Momo T-Frame, mm
      sigpic

      Comment


      • #4
        SV: Öuhmm....SUV, typ

        Jaha, jag vet ju inte hur man kortar ner sådana här aplånga länkar så här kommer hele biten:
        /JOnas

        Kortare variant: http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?id=11111111215382021 till samma bil.

        /Hans D

        -Tack!

        Comment

        Working...
        X