Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

P1800 bytes mot Miata 1.8 1994-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • P1800 bytes mot Miata 1.8 1994-

    Bytes: P1800 mot Miata med 1.8 motor dvs 1994-

    Har ägt och kört den sedan i våras, funkar bra, har dock bestämt mig för att köra bana med miata nästa år och då måste jag tyvärr ta detta tuffa beslut då det blir ohållbart med en bil till.

    Pengar emellan åt båda hållen kan diskuteras beroende på miatans årsmodell och skick. Släpper den till ett bra bytesvärde eller pris då jag snabbt vill ha tag på en miata att börja bankonvertera.

    P1800
    * 1961
    * beigevit
    * karossen/chassi är renoverad undertill dvs bra mekaniskt och ingen rost. Garagelack som ser helt ok ut från tidigt 80-tal, några små rostbubblor(inget som gått igenom)
    * fin inredning med hela skinnstolar, tak mm.
    * Motorn är otrimmat men bilen är reggad för 140hk(vill man turbokonvertera eller konv trimma så behövs ingen reg-bes)
    * Massa prylar följer med: block och toppar(bla en proffstrimmad topp), reservdörr, lister, diffad bakaxel från polisamazon, kromfälgar med ekrer, mm mm...



    PM eller mail vid intresse...

    /Fredrik

  • #2
    SV: P1800 bytes mot Miata 1.8 1994-

    Jag ser fram emot att få se dig på bana Fredrik, lycka till med försäljningen av den ädla Volvon

    /Roffe

    Comment


    • #3
      SV: P1800 bytes mot Miata 1.8 1994-

      Hej Fredrik,

      Sänd över ett par bilder på bilen och tala om vad du vill ha för den, så kan man ju gå med i P1800 klubben oxå.

      // Anders
      NC 2006 LE 2361 / 3500 "Lätt" Modifierad med Öhlins Chassikit mm.
      Boxster 982 GTS 2021 4.0, PDK, Interör-PKT, och mycket mer.
      242 GT 1979, Volvo Original Racing. Helrenoverad.

      Comment


      • #4
        SV: P1800 bytes mot Miata 1.8 1994-

        Ursprungligen postat av Rolf Åhsberg
        Jag ser fram emot att få se dig på bana Fredrik, lycka till med försäljningen av den ädla Volvon

        /Roffe
        Tackar! Är ordentligt sugen. Har ju kört en hel del bana med r1:an i sommar, men att få två hjul till i kurvorna nästa sommar vore optimalt. (särskilt Kinnekulle verkar miataanpassad, Anderstorp-rakan känns lite lång för våra motorsvaga bilar men blir nog kul för övrigt. )

        Ja, får hoppas det går bra och att jag får sålt alla fordon. Banbilen får inte kosta mer än summan av p1800:an, xt600:an och Saaben.( Hårt hållen ) Största problemet är tiden. Hösten är det extremt mycket på jobbet, har inte ens hunnit besiktiga volvon och xt:n. Förhoppningsvis blir jag av med fordonen utan massa tidspill då jag säljer billigt (bör få ihop en bit över hundra loppor för allt och det räcker till en startklar bil.)

        Kul oxå att många miatister planerar för banåka nästa år. Vem vet, du kanske bygger om den röde till banbil...

        /Fredrik

        Comment


        • #5
          SV: P1800 bytes mot Miata 1.8 1994-

          Ursprungligen postat av Anders Manley
          Hej Fredrik,

          Sänd över ett par bilder på bilen och tala om vad du vill ha för den, så kan man ju gå med i P1800 klubben oxå.

          // Anders
          Hello Anders!

          Har mailat över några bilder samt ett skambud till mig själv...

          Comment

          Working...
          X