Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billiga stolar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Billiga stolar

    Visserligen bara en av varje, men bra pris

    http://www.blocket.se/vi/11375285.htm?ca=13_s

  • #2
    SV: Billiga stolar

    Är det någon som vet om MOMO t2000 passar på original-fästena i en NB?

    Comment


    • #3
      SV: Billiga stolar

      Ursprungligen postat av Per Östberg
      Är det någon som vet om MOMO t2000 passar på original-fästena i en NB?
      Nja, eller Ja om du gör 2 fästen (antar att stolskenor i NB är samma som NA). Är med ganska stor säkerhet samma hål (hålbild) på T2000 som på övriga MOMO-stolar. Till en T-Frame gjorde jag fästen av plattjärn med försänkta skruv så att den går att montera på org. glidskenor. Fick skissen av Peter
      Bifogade filer

      Comment


      • #4
        SV: Billiga stolar

        Ursprungligen postat av Jari Olavison
        Nja, eller Ja om du gör 2 fästen (antar att stolskenor i NB är samma som NA). Är med ganska stor säkerhet samma hål (hålbild) på T2000 som på övriga MOMO-stolar. Till en T-Frame gjorde jag fästen av plattjärn med försänkta skruv så att den går att montera på org. glidskenor. Fick skissen av Peter
        OBS! Det skiljer ngt på fästena i golvet på förar o passagerarsidan. Skissen är för en passagerarstol! Det är det främre inre hålet i golvet på förarsidan som sitter lite förskjutet, samt att avståndet mellan hålen i golvet mellan skenorna är ngt smalare... Vi upptäckte detta då vi monterade Rolfs stolar, men av nån anledning passade skenorna i min bil ändål... . Jag har ritat att dom ligger parallellt förskjutna, men så är inte riktigt fallet!
        Jobbåka: Mercedes GLC 300d AMG, - 21
        Retrosport: SAAB Sonett V4-68 #950, US-spec, Sonett Blue..
        Blårökåka: SAAB 96 GT750, -60, Pärlgrå trubbnos i originalskick..
        Cabbe: SAAB 900s classic - 94 Lågmilare I nyskick från USA.
        Kombi: SAAB 95 B Deluxe - 64, en ägare. Rostfri Norrlandsbil.
        Vinter: SAAB 96 V4 - 75b. Retro rally för bilorientering.

        Comment


        • #5
          SV: Billiga stolar

          Ursprungligen postat av Peter Sandström
          OBS! Det skiljer ngt på fästena i golvet på förar o passagerarsidan. Skissen är för en passagerarstol! Det är det främre inre hålet i golvet på förarsidan som sitter lite förskjutet, samt att avståndet mellan hålen i golvet mellan skenorna är ngt smalare... Vi upptäckte detta då vi monterade Rolfs stolar, men av nån anledning passade skenorna i min bil ändål... . Jag har ritat att dom ligger parallellt förskjutna, men så är inte riktigt fallet!
          Jag centrerade hålbilderna över varandra, anpassade måtten och gjorde 2 st identiska järn, funkade bra, dock gjorde jag endast järn för förarstolen
          Bifogade filer

          Comment

          Working...
          X