Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erbjudande om gruppköp av Road & Track från Öhlins

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Har fått fakturan men det stod inte upptaget några vajrar, kommer det för sig?
    MX-5 ND RF Launch Edition
    Öhlins Road and Track, Karcepts Swaybars

    Vinterbil: Saab 9-3 Turbo X

    Comment


    • Erbjudande om gruppköp av Road & Track från Öhlins

      Förbetalningsfaktura i postlådan idag. Saknade i den spec på ett par förlängningsvajrar. Ringer och kollar imorgon! Lägger upp generellt svar här på forumet snarast, vilket bör bli imorgon fredag 21/4.

      Patrik sa idag att han hade postat "breven" på hemväg igårkväll.
      Last edited by Jan Frisk; 2017-04-20, 22:16.
      ND2 RF 2019 2,0 Eternal Blue Metallic
      Svensksåld / Brunt nappaskinn / Apple Car Play / Fjäderbenstag / Kort antenn / Deresonatorerad / Cetek batterimonitor / Bagagelucksfjädrar / Orange bromsok / IL nedre stag x 2 / Smart Top / Zunsport lower grill / LED-strip baklucka / Detanklocksglitch / Fälgkantsskydd / Golv- & handskfacks-LED / Röd startknapp / Backkamera / Delrin dörrbussningar / Guardian Design ratt / Stänkskydd / GWR SSST / Öhlins R&T / Tonade sidoblinkers mm

      Comment


      • Får även vi som bara köpt vajer faktura hem?

        Jag tror inte att jag har meddelat min fakturaadress.
        ND 2,0 Sport '17 - Svart
        Good-win Racing Roadster Sport Race lättviktsljuddämpare/ 949 Racing 6UL lättviktsfälgar / Mazda kjolpaket / Mazda (Eibach) sänkfjädrar / Hankook V12 Evo2 235/40 / Kort "Mustang" antenn / Formsydda väskor / Brodit hållare för Garmin DriveLux / Liten skylt fram / Röd startknapp. Bilder...

        SÅLD! - NA 1,6 '92 - Svart (Black and Tan 1/700, såld ny i Schweiz)
        16” Barzetta Katana Black / Hankook Ventus Prime / 2,5” Simons rostfritt sportsystem med kromat ändrör 100 mm / GAZ Coilovers / Extra stabiliseringsstag i fram- och bakvagn / Magnecor tändkablar / Nardi träratt / Kromade Runabout S800 backspeglar / Beige läderdamask till växelspak och handbroms / IL Motorsports sportpedaler / Träpanel / IL Motorsport Träknopp på växelspak och handbromsspak / IL Motorsports Front Lip / IL Motorsports Twin Low Profile Lights / Blinkers & positionsljus fram i klarglas / OBX Fuel Lid Door Cover / Vita skärmblinkers / Vita sidoreflexer / Fjäderbenstag

        SÅLD! - NBFL 1,8 Sport '04 - Svart
        Öhlins Road & Track Coilovers / GC Fabrications båge / Ferrita cat back / 16" Enkei RPF-1 med 35mm offset / FM's hjulvinklar / Toyo Proxes R1-R / Sparco Spint V stol / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor / Audiolink Bluetooth. Bilder...

        Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholm?

        Comment


        • Jag har nu varit i kontakt med Patrik Karlsson, mejl patrik.karlsson@ohlins.se och följande gäller:

          - Ingen information har getts till Patrik om vajerbeställningar
          - Faktureringsbreven innehåller därför ingen uppgift om eventuellt gjorda beställningar av förlängningsvajrar
          - Det innebär även att ni som bara beställt förlängningsvajrar inte kan få leverans
          - Lösningen på det är att ni alla som beställt förlängningsvajrar mejlar Patrik ert namn, adress, postnummer och postadress, samt vilken sorts vajer ni beställt.
          - Troligen blir det separat faktura på förlängningsvajrarna för er som redan betalt för Öhlins Road & Track. Peter kollar upp det praktiska kring den frågan.
          - De som endast beställt Öhlinarna, kan sitta still i båten efter att fakturan är betald och invänta leverans från förmodligen Post Nord med SMS-avisering.

          /Jan
          ND2 RF 2019 2,0 Eternal Blue Metallic
          Svensksåld / Brunt nappaskinn / Apple Car Play / Fjäderbenstag / Kort antenn / Deresonatorerad / Cetek batterimonitor / Bagagelucksfjädrar / Orange bromsok / IL nedre stag x 2 / Smart Top / Zunsport lower grill / LED-strip baklucka / Detanklocksglitch / Fälgkantsskydd / Golv- & handskfacks-LED / Röd startknapp / Backkamera / Delrin dörrbussningar / Guardian Design ratt / Stänkskydd / GWR SSST / Öhlins R&T / Tonade sidoblinkers mm

          Comment


          • Jag skulle just skriva att jag väntar på besked om hur leverans av vajrar ska gå till. Har inte fått något.
            Tack Jan för du kollade.


            Ursprungligen postat av Jan Frisk Visa inlägg
            Jag har nu varit i kontakt med Patrik Karlsson, mejl patrik.karlsson@ohlins.se och följande gäller:

            - Ingen information har getts till Patrik om vajerbeställningar
            - Faktureringsbreven innehåller därför ingen uppgift om eventuellt gjorda beställningar av förlängningsvajrar
            - Det innebär även att ni som bara beställt förlängningsvajrar inte kan få leverans
            - Lösningen på det är att ni alla som beställt förlängningsvajrar mejlar Patrik ert namn, adress, postnummer och postadress, samt vilken sorts vajer ni beställt.
            - Troligen blir det separat faktura på förlängningsvajrarna för er som redan betalt för Öhlins Road & Track. Peter kollar upp det praktiska kring den frågan.
            - De som endast beställt Öhlinarna, kan sitta still i båten efter att fakturan är betald och invänta leverans från förmodligen Post Nord med SMS-avisering.

            /Jan
            Röd NC FL 2010 2,0l, Sport, Soft top, Recarostolar, Extra allt. LED dim-, bak och helljus, I.L.M. split endbox slutdämpare, GuardianDesign-ratt, Hard top, Ecotuning motormappning (172 hk och 203 Nm), Öhlins Road & Track, Wilwood Little Big Break kit, DG Motorsport Front Splitter, Short shift, Garage Vary Rear Diffuser, Enkei PF01 17x8 ET50, Nankang AR-1 235/40R17, Pipercross Viper induction kit, LiPo 24Ah batteri, ultralätt svänghjul.
            YouTube

            Comment


            • Hej,

              Öhlinarna i hamn nu! Vad gäller förlängningsvajrar berättade Patrik Karlsson, Öhlins, just att de förväntas in till deras lager i slutet av denna vecka (v 17) och skickas ut med vändande post förhoppningsvis också denna vecka. Fakturering sker i efterskott, förmodligen via medsänd faktura.

              /Jan
              ND2 RF 2019 2,0 Eternal Blue Metallic
              Svensksåld / Brunt nappaskinn / Apple Car Play / Fjäderbenstag / Kort antenn / Deresonatorerad / Cetek batterimonitor / Bagagelucksfjädrar / Orange bromsok / IL nedre stag x 2 / Smart Top / Zunsport lower grill / LED-strip baklucka / Detanklocksglitch / Fälgkantsskydd / Golv- & handskfacks-LED / Röd startknapp / Backkamera / Delrin dörrbussningar / Guardian Design ratt / Stänkskydd / GWR SSST / Öhlins R&T / Tonade sidoblinkers mm

              Comment


              • image.jpg

                Riktigt snygga grejor! Har någon monterat ännu?

                I min låda så var det bara med två packningar till de övre fjädersätena, är det likadant för er andra som beställt till nd?
                Bifogade filer
                Last edited by Magnus Johnsson2; 2017-04-26, 20:01.
                MX-5 ND RF Launch Edition
                Öhlins Road and Track, Karcepts Swaybars

                Vinterbil: Saab 9-3 Turbo X

                Comment


                • Är det bara jag som får detta meddelande när man kollar status hos posten?

                  IMG_20170427_170257.jpg

                  Har provat mejla Patrik på Öhlins utan resultat..

                  Comment


                  • Mina dämpare kom igår med Postnord.

                    Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
                    Sportbil: NB 1.8 -00, Twilight Blue Mica, TR Lane GP båge, Öhlins R&T, Whiteline front sway bar, Honda S2000-stolar alt Sparco Sprint med 6-punktsbälten, CAI, Carbotech bromsbelägg, förlängda spindelleder fram för mer camber, Front spoiler lip, Exedy Stage 1 koppling med lättat svänghjul mm
                    Transportbil: Röd Audi A4 Quattro

                    Comment


                    • Kan någon vara vänlig och mäta höjden på nd:n med originalfjädrar? Jag glömde göra det.
                      MX-5 ND RF Launch Edition
                      Öhlins Road and Track, Karcepts Swaybars

                      Vinterbil: Saab 9-3 Turbo X

                      Comment


                      • image.jpg

                        Då var de på plats!
                        Bifogade filer
                        MX-5 ND RF Launch Edition
                        Öhlins Road and Track, Karcepts Swaybars

                        Vinterbil: Saab 9-3 Turbo X

                        Comment


                        • Ursprungligen postat av Magnus Johnsson2 Visa inlägg
                          Kan någon vara vänlig och mäta höjden på nd:n med originalfjädrar? Jag glömde göra det.
                          Jag mätte mark-till-skärmkant på plant underlag. 66 cm runt om.
                          ND 2.0 Sport

                          Comment


                          • Ursprungligen postat av Johan Werner Visa inlägg
                            Jag mätte mark-till-skärmkant på plant underlag. 66 cm runt om.
                            Tack! Då stämmer det bra med strax under 65cm med Öhlinarna. Konstigt med bakdämparna dock, de är 8 mm för långa enl. Instruktionen men ändå så blev det samma höjd fram & bak på RF:en


                            Skickat från min iPhone med Tapatalk
                            MX-5 ND RF Launch Edition
                            Öhlins Road and Track, Karcepts Swaybars

                            Vinterbil: Saab 9-3 Turbo X

                            Comment


                            • Monterade idag och hann med en kort provkörning i kväll. Det är mycket bättre komfort med Öhlinarna jämfört med mina gamla (hårda) Gaz Gold Pro. Bilen känns också tystare och lugnare på ojämn väg. Jag var lite rädd för att de skulle vara i mjukaste laget för min smak men bilen kränger väldigt lite och svarar bra på ratten. Små ojämheter i vägen tar dämparna upp väldigt bra, men på de stora (t ex fartgupp) märks det att det sitter relativt hårda fjädrar. Det är ju de som gör att bilen inte kränger så de vill man ju ha. Känns bra så här långt . Ev kommer jag dock att sänka bilen något, den är nu ca 15 mm högre än vad jag hade tidigare.
                              Last edited by Anders Söderlund; 2017-05-03, 10:16.
                              Sportbil: NB 1.8 -00, Twilight Blue Mica, TR Lane GP båge, Öhlins R&T, Whiteline front sway bar, Honda S2000-stolar alt Sparco Sprint med 6-punktsbälten, CAI, Carbotech bromsbelägg, förlängda spindelleder fram för mer camber, Front spoiler lip, Exedy Stage 1 koppling med lättat svänghjul mm
                              Transportbil: Röd Audi A4 Quattro

                              Comment


                              • Hej Anders, jag hamnade på 33 bak och 32 fram. Bak gick det inte att sänka mer med den förspänning som Öhlins rekomenderade. Jag hade 30 fram och 31,5 bak med mina vmaxx...det hade jag önskat nu också.....
                                NB 1.8 -98 Röd. Rotrex 30-74, ME221, Simons dubbelpipa , Öhlins R & T, Wilwood 4 piston brake kit, short shift, Exedy stage 1, ​GC Fabrication båge, IL´s motorfästen, IL´s modifierade D-shape ratt, Skidnation coolant reroute, skinnstolar från NBFL.....
                                SAAB 9-5 2,3 T

                                Comment

                                Working...
                                X