Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erbjudande om gruppköp av Road & Track från Öhlins

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Ursprungligen postat av Magnus Johnsson2 Visa inlägg
    Ringde Öhlins idag, de ligger på 100N resp. 40N. Han skulle kolla och återkomma om man ska höja till 50N på RF:en. Good-win racing säljer två satser med 100/60 resp. 70/40 till ST:n. Intressant skillnad.
    Har du fått något svar från Öhlins? Det låter ju rimligt att en lite tyngre (~50kg) bil kan behöva något styvare fjädrar...
    Nuvarande förälskelse:
    ND 2017,
    RF 2.0 Sport Soul Red
    Öhlins Road & Track coilovers, Wrapzone stenskottsskydd, Cobalt twin tip exhaust, Cravenspeed door bushings, stålspunna bromsledningar, MX5Things 3rd break flasher, MX5Things Sequential turnings lights + lite andra mods som bling

    Ex:
    NC 2007,
    2,0L True Red
    RC Design 22 SGVP 16", Toyo Proxes T1-R 205/50-16", Eibach Pro kit sänkfjädrar, RED Seatback Bar Covers, Miata Windrestrictor

    Comment


    • #47
      Inte ännu, de ska ringa mig idag.


      Skickat från min iPhone med Tapatalk
      MX-5 ND RF Launch Edition
      Öhlins Road and Track, Karcepts Swaybars

      Vinterbil: Saab 9-3 Turbo X

      Comment


      • #48
        Ursprungligen postat av Magnus Jansson Visa inlägg
        Sju. Åtta på väg och nio och tio inte långt borta.
        Bump
        Slutdatum närmar sig så hur ligger vi till?

        Comment


        • #49
          Fortfarande sju. En till som sagt att han ska beställa men jag har inte fått något brev än. Sen är det mer osäkert.

          Ursprungligen postat av Oscar Mattsson Visa inlägg
          Bump
          Slutdatum närmar sig så hur ligger vi till?
          Röd NC FL 2010 2,0l, Sport, Soft top, Recarostolar, Extra allt. LED dim-, bak och helljus, I.L.M. split endbox slutdämpare, GuardianDesign-ratt, Hard top, Ecotuning motormappning (172 hk och 203 Nm), Öhlins Road & Track, Wilwood Little Big Break kit, DG Motorsport Front Splitter, Short shift, Garage Vary Rear Diffuser, Enkei PF01 17x8 ET50, Nankang AR-1 235/40R17, Pipercross Viper induction kit, LiPo 24Ah batteri, ultralätt svänghjul.
          YouTube

          Comment


          • #50
            Jag väntar fortfarande besked ifrån Öhlins de hade inte utrett klart ännu.

            Jag hämtar bilen på fredag & jag vill provköra först. Ska jag vara med så kommer min beställning på fredag kväll.


            Skickat från min iPhone med Tapatalk
            MX-5 ND RF Launch Edition
            Öhlins Road and Track, Karcepts Swaybars

            Vinterbil: Saab 9-3 Turbo X

            Comment


            • #51
              Ang Öhlins Road&track till ND RF:
              "Bil ska bokas in för mätning, det sker inom kort. OM det blir skillnad så blir ändring gjord omgående. MAO så går det att göra bokning nu i Mars för leverans så snart verifiering är klar. Planeras vara klart senast Maj. Priset blir oförändrat till RF"
              Röd NC FL 2010 2,0l, Sport, Soft top, Recarostolar, Extra allt. LED dim-, bak och helljus, I.L.M. split endbox slutdämpare, GuardianDesign-ratt, Hard top, Ecotuning motormappning (172 hk och 203 Nm), Öhlins Road & Track, Wilwood Little Big Break kit, DG Motorsport Front Splitter, Short shift, Garage Vary Rear Diffuser, Enkei PF01 17x8 ET50, Nankang AR-1 235/40R17, Pipercross Viper induction kit, LiPo 24Ah batteri, ultralätt svänghjul.
              YouTube

              Comment


              • #52
                Hej, blir det inget gruppköp beställer jag "privat" den 27/3 (bilen står utan coils nu)
                NB 1.8 -98 Röd. Rotrex 30-74, ME221, Simons dubbelpipa , Öhlins R & T, Wilwood 4 piston brake kit, short shift, Exedy stage 1, ​GC Fabrication båge, IL´s motorfästen, IL´s modifierade D-shape ratt, Skidnation coolant reroute, skinnstolar från NBFL.....
                SAAB 9-5 2,3 T

                Comment


                • #53
                  Ska mycket till för att inte gruppköpet ska bli av nu när vi bara saknar en. Vet två som har beslutsångest. Så fort de kommit över det är vi i hamn. ;-)

                  Ursprungligen postat av Magnus Bugge Visa inlägg
                  Hej, blir det inget gruppköp beställer jag "privat" den 27/3 (bilen står utan coils nu)
                  Röd NC FL 2010 2,0l, Sport, Soft top, Recarostolar, Extra allt. LED dim-, bak och helljus, I.L.M. split endbox slutdämpare, GuardianDesign-ratt, Hard top, Ecotuning motormappning (172 hk och 203 Nm), Öhlins Road & Track, Wilwood Little Big Break kit, DG Motorsport Front Splitter, Short shift, Garage Vary Rear Diffuser, Enkei PF01 17x8 ET50, Nankang AR-1 235/40R17, Pipercross Viper induction kit, LiPo 24Ah batteri, ultralätt svänghjul.
                  YouTube

                  Comment


                  • #54
                    Ursprungligen postat av Magnus Jansson Visa inlägg
                    Ska mycket till för att inte gruppköpet ska bli av nu när vi bara saknar en. Vet två som har beslutsångest. Så fort de kommit över det är vi i hamn. ;-)
                    Vad Tvekar de på, de får en ny bilupplevelse med dessa stötdämparben.

                    Har haft mina i över 8 år och ca: 9000 mil
                    Bifogade filer
                    Last edited by Anders Manley; 2017-03-23, 13:33.
                    NC 2006 LE 2361 / 3500 "Lätt" Modifierad med Öhlins Chassikit mm.
                    Boxster 982 GTS 2021 4.0, PDK, Interör-PKT, och mycket mer.
                    242 GT 1979, Volvo Original Racing. Helrenoverad.

                    Comment


                    • #55
                      Goda nyheter!

                      Jag har fått in den tionde beställningen idag! Så nu har vi en deal med Öhlins.
                      Hittills är det sex NA/NB, en NC och tre ND.

                      Mer information om leveranstid och ÅF kommer efter helgen.
                      Röd NC FL 2010 2,0l, Sport, Soft top, Recarostolar, Extra allt. LED dim-, bak och helljus, I.L.M. split endbox slutdämpare, GuardianDesign-ratt, Hard top, Ecotuning motormappning (172 hk och 203 Nm), Öhlins Road & Track, Wilwood Little Big Break kit, DG Motorsport Front Splitter, Short shift, Garage Vary Rear Diffuser, Enkei PF01 17x8 ET50, Nankang AR-1 235/40R17, Pipercross Viper induction kit, LiPo 24Ah batteri, ultralätt svänghjul.
                      YouTube

                      Comment


                      • #56
                        Jättekul! Jag är helt övertygad om att alla blir nöjda.
                        ND 2,0 Sport '17 - Svart
                        Good-win Racing Roadster Sport Race lättviktsljuddämpare/ 949 Racing 6UL lättviktsfälgar / Mazda kjolpaket / Mazda (Eibach) sänkfjädrar / Hankook V12 Evo2 235/40 / Kort "Mustang" antenn / Formsydda väskor / Brodit hållare för Garmin DriveLux / Liten skylt fram / Röd startknapp. Bilder...

                        SÅLD! - NA 1,6 '92 - Svart (Black and Tan 1/700, såld ny i Schweiz)
                        16” Barzetta Katana Black / Hankook Ventus Prime / 2,5” Simons rostfritt sportsystem med kromat ändrör 100 mm / GAZ Coilovers / Extra stabiliseringsstag i fram- och bakvagn / Magnecor tändkablar / Nardi träratt / Kromade Runabout S800 backspeglar / Beige läderdamask till växelspak och handbroms / IL Motorsports sportpedaler / Träpanel / IL Motorsport Träknopp på växelspak och handbromsspak / IL Motorsports Front Lip / IL Motorsports Twin Low Profile Lights / Blinkers & positionsljus fram i klarglas / OBX Fuel Lid Door Cover / Vita skärmblinkers / Vita sidoreflexer / Fjäderbenstag

                        SÅLD! - NBFL 1,8 Sport '04 - Svart
                        Öhlins Road & Track Coilovers / GC Fabrications båge / Ferrita cat back / 16" Enkei RPF-1 med 35mm offset / FM's hjulvinklar / Toyo Proxes R1-R / Sparco Spint V stol / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor / Audiolink Bluetooth. Bilder...

                        Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholm?

                        Comment


                        • #57
                          Hurra!!!!!
                          NB 1.8 -98 Röd. Rotrex 30-74, ME221, Simons dubbelpipa , Öhlins R & T, Wilwood 4 piston brake kit, short shift, Exedy stage 1, ​GC Fabrication båge, IL´s motorfästen, IL´s modifierade D-shape ratt, Skidnation coolant reroute, skinnstolar från NBFL.....
                          SAAB 9-5 2,3 T

                          Comment


                          • #58
                            Nu är det elva.


                            Skickat från min iPhone med Tapatalk
                            MX-5 ND RF Launch Edition
                            Öhlins Road and Track, Karcepts Swaybars

                            Vinterbil: Saab 9-3 Turbo X

                            Comment


                            • #59
                              Ursprungligen postat av Magnus Johnsson2 Visa inlägg
                              Nu är det elva.


                              Skickat från min iPhone med Tapatalk
                              Kanske gjorde Gött med att jag la in mitt omdöme med bilder
                              NC 2006 LE 2361 / 3500 "Lätt" Modifierad med Öhlins Chassikit mm.
                              Boxster 982 GTS 2021 4.0, PDK, Interör-PKT, och mycket mer.
                              242 GT 1979, Volvo Original Racing. Helrenoverad.

                              Comment


                              • #60
                                Tror inte det spelade någon roll.

                                Ursprungligen postat av Anders Manley Visa inlägg
                                Kanske gjorde Gött med att jag la in mitt omdöme med bilder
                                Röd NC FL 2010 2,0l, Sport, Soft top, Recarostolar, Extra allt. LED dim-, bak och helljus, I.L.M. split endbox slutdämpare, GuardianDesign-ratt, Hard top, Ecotuning motormappning (172 hk och 203 Nm), Öhlins Road & Track, Wilwood Little Big Break kit, DG Motorsport Front Splitter, Short shift, Garage Vary Rear Diffuser, Enkei PF01 17x8 ET50, Nankang AR-1 235/40R17, Pipercross Viper induction kit, LiPo 24Ah batteri, ultralätt svänghjul.
                                YouTube

                                Comment

                                Working...
                                X