Hej på Er alla!
Har en ny medlem på gång till klubben (-:
Så här är det, har en kompis i Malmö som numera är ganska "såld" på en Miata och är i "köptagen"! OM han skall köpa har han bestämt sig för en NC årsmodell 2006-2008, 2.0 l, softtop, gärna röd!
I och med detta har han då frågat mig en del om Miatan och jag har inte riktigt koll på NC, så här kommer lite frågor/funderingar.
Jag har förstått att det finns en "vanlig" 2.0, sen finns det även en "sport" som är lite mer utrustad (chassi, dämpare, diff, växellåda etc), är detta rätt uppfattat? Här finns det bl.a. en "sport" hos en firma i Skövde som rullat 6.500 mil för 149.000 kr!
Sen finns det en "jubileumsmodell/specialutgåva" som kom 2006 och om jag har fattat det hela rätt så är det en "sport" men har då bl.a. en "unik" klädsel samt en annan röd färg jämfört med en vanligt röd "sport", samt kromad list runt vindrutan. Är det några fler "betydande" skillnader mellan denna "specialutgåva" och en "sport"? Här finns t.ex. en "specialutgåva" i Jönköping som rullat 7.400 mil för 140.000 kr!
Båda dessa exempel på bilar ovan är "importbilar", varifrån vet jag inte men det är kanske rimligt att anta att de kommer från Tyskland! Då är den självklara frågan vad man bör kolla/se upp med när det gäller "importbilar" jämfört med en "svensksåld" (förutom rostskyddet)?
Avslutningvis, är det några "kända fel" på NC som man bör vara observant kring? Såg förvisso i nya "Zoom, Zoom" att NC är den mest driftsäkra bilen i England! Inte illa!!!
Tacksam om någon vänlig själ, trots "vinterfix", "jultider", "köksrenoveringar" etc ville lägga några minuter på att räta ut dessa frågetecken!
Ha de gott!
Benke i Södra Sandby
Har en ny medlem på gång till klubben (-:
Så här är det, har en kompis i Malmö som numera är ganska "såld" på en Miata och är i "köptagen"! OM han skall köpa har han bestämt sig för en NC årsmodell 2006-2008, 2.0 l, softtop, gärna röd!
I och med detta har han då frågat mig en del om Miatan och jag har inte riktigt koll på NC, så här kommer lite frågor/funderingar.
Jag har förstått att det finns en "vanlig" 2.0, sen finns det även en "sport" som är lite mer utrustad (chassi, dämpare, diff, växellåda etc), är detta rätt uppfattat? Här finns det bl.a. en "sport" hos en firma i Skövde som rullat 6.500 mil för 149.000 kr!
Sen finns det en "jubileumsmodell/specialutgåva" som kom 2006 och om jag har fattat det hela rätt så är det en "sport" men har då bl.a. en "unik" klädsel samt en annan röd färg jämfört med en vanligt röd "sport", samt kromad list runt vindrutan. Är det några fler "betydande" skillnader mellan denna "specialutgåva" och en "sport"? Här finns t.ex. en "specialutgåva" i Jönköping som rullat 7.400 mil för 140.000 kr!
Båda dessa exempel på bilar ovan är "importbilar", varifrån vet jag inte men det är kanske rimligt att anta att de kommer från Tyskland! Då är den självklara frågan vad man bör kolla/se upp med när det gäller "importbilar" jämfört med en "svensksåld" (förutom rostskyddet)?
Avslutningvis, är det några "kända fel" på NC som man bör vara observant kring? Såg förvisso i nya "Zoom, Zoom" att NC är den mest driftsäkra bilen i England! Inte illa!!!
Tacksam om någon vänlig själ, trots "vinterfix", "jultider", "köksrenoveringar" etc ville lägga några minuter på att räta ut dessa frågetecken!
Ha de gott!
Benke i Södra Sandby
Comment