Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

import flyttsaksfordon

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• import flyttsaksfordon

Tjenare, jag har turen att haft möjligheten att importera min mx-5 na ifrån Australien som jag hade som en dailydriver där nere. Dessutom fick jag då även möjligheten att importera den som flyttsaksfordon. så med den grundläggande biten på plats så har jag då börjat undra på lite saker..

I och med att det är ett flyttsaksfordon så har bilen såklart en mängd olika undantag under regristreringsbesiktningen som jag ännu inte har gjort. Min första tanke var att hålla den original osv för att de är ju den så kallade "spirit of the car" men nu när jag började leta runt litegrann så inser jag ju att eventuella effekt modifikationer kan komma att bli svårt att få igenom i framtiden isåfall.

Så nu har jag ju då börjat fundera på ifall man kanske ska slänga i en turbo eller dylikt, den biten tror jag skulle kunna gå igenom utan större problem, men då fick jag ju nu även den briljanta idén att man kanske kan slänga i en större motor för att få den reggad för det.

Jag har lämnat in pappren till trafikverket för bakgrundskontrollen och fått godkännande på den biten samt för flyttsaksfordon. Men vad tror ni möjligheterna är i att göra eventuella större förändringar så som en small block V8 för varför inte ungefär när man har den här en på miljonen chansen?

Självklart ska jag kolla med SFRO och orgtesta för att se vad dom tror om möjligheterna, men ville höra om det är någon som har gått igenom en import av denna bil som flytt fordon.

Blev lite långt men är en del att fundera kring, tyckte inte jag såg något ämne för flytt fordon så att säga heller så lite varför jag startar denna tråd. Rätta mig ifall ni anser att det kanske ligger i fel kategori

// Viktor

Hej Viktor!

Kanske har du koll, annars.... This 3.0 V6 Build Is My Perfect MX-5 - YouTube Tror (har aldrig kört ngn med vare sig V6 eller smallblock v8 ) att vikten stökar till beteendet hos den krispiga NA´n. V6an är (utan att egentligen VETA det) betydligt lättare än en US gjutjärnsklump och viktfördelningen blir bättre med "kortare" motor.

Hur som helst. En schysst video är det med en fantastiskt fin NA...

Magnus säger lycka till med buset
    Silver NBFL Exclusive -01 . Under ständig förädling

Comment

Working...
    X