Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ska köpa -99 i Tyskland snart...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ska köpa -99 i Tyskland snart...

E ny här så jag börjar och säger "Hej".

Jag har kollat in en mx-5 -99 årsmodell med klima, navi, hardtop.. tja hela kittet.
    Så har jag mailat dom och frågat massa saker, men så sa dom att dom inte hade nån servicebok då dom inte hade fått det av den dom köpte den av.

Är det här nåt som är "farligt" att köpa? Förrutom att man kanske får köpa en servicebok här hemma istället...

Hej Daniel,

I Tyskland är det vanligt med 1.6 liters motorn, den ses av många som lite klen i en Mk2. Vidare är Diffbroms extra tillbehör i Tyskland.

Vad är det för Navi?

Jag köpte min -98 ifrån Tyskland och är mycket nöjd med det.

/Jeppe

Comment

Hej!

Är det ingen servicebok med så kan man ju utgå ifrån att den inte är servad eller mycket dåligt servad.
      Pruta när det inte finns någon för det lär spekulanter göra när du ska sälja bilen senare.

/Jim

Comment

Ursprungligen postat av Jeppe
        Hej Daniel,

I Tyskland är det vanligt med 1.6 liters motorn, den ses av många som lite klen i en Mk2. Vidare är Diffbroms extra tillbehör i Tyskland.

Vad är det för Navi?

Jag köpte min -98 ifrån Tyskland och är mycket nöjd med det.

/Jeppe
        Det är jubileumsmodellen... 6 vxl, 140 hk.
        Navin är inte standard, men det är en VDO daytona.

Nu gäller det bara att ta sig dit billigast möjliga...

Comment

Ursprungligen postat av Jim
          Hej!

Är det ingen servicebok med så kan man ju utgå ifrån att den inte är servad eller mycket dåligt servad.
          Pruta när det inte finns någon för det lär spekulanter göra när du ska sälja bilen senare.

/Jim
          Bilen har dock bara gått 5000 mil.. får väl i värsta fall köpa en servicebok här hemma.. fast det lär gå på några tusen.

Jag ska slå till iallafall! :wink:

Comment

Välkommen till gänget som kör den vackra blå.

Är det den i Rinteln du ska köpa? Ac, hardtop och navigering till det priset, blir lite avis på dej nu. :evil:

Comment

Ursprungligen postat av Bewa
              Välkommen till gänget som kör den vackra blå.

Är det den i Rinteln du ska köpa? Ac, hardtop och navigering till det priset, blir lite avis på dej nu. :evil:
              exakt.

Comment

så där ja... nu e det bara att ta Nordea i hornen och fixa lånet... sen är skönheten min...

Dom hade iallafall servat den fast utan s-bok... så man får väl kolla olja och allt där nere så¨det ser sjyst ut!

Comment

Ursprungligen postat av Daniel
                  så där ja... nu e det bara att ta Nordea i hornen och fixa lånet... sen är skönheten min...

Dom hade iallafall servat den fast utan s-bok... så man får väl kolla olja och allt där nere så¨det ser sjyst ut!
                  Det sket sig... banken pajjade allt! :/ Bara för jag har lån på min bostad så bidde det inget lån.

Ingen MX-5 i år iallafall...

Comment

Men den som väntar på något gott........, Daniel. Inte mycket tröst kanske, men hoppas att det blir en Miata till slut.

Comment

Eller så trappar jag ner lite och köper en äldre modell! Dom ska ju vara roliga oxå!

Comment

Working...
                      X