Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

För lång för att körta Miata?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• För lång för att körta Miata?

Hej,
    Jag är 1,75 lång och har en ND 2,0 med soft top. Den passar mig utmärkt.
    Nu funderar en kompis på att köpa en likadan, men med Recaro-stolar. Han är 1,85 cm lång och undrar om han får plats.
    Han säger att han provat en NB och att han fick titta under solskyddet genom att luta huvudet för att se ut genom rutan. Men tror ni det fungerar på en ND 2,0 softtop med Recarostolar?
    Någon som vet?
    Last edited by Conny Coldevin; 2021-04-04, 19:38.

Det beror lite på om man är lång i överkroppen eller har långa ben.
    Jag är 185 cm och kör en ND2 Sport softtop med Recarostolar, det fungerar bra.
    Kulbil: Snowflake White Pearl MX-5 2.0 Sport ST 184 hk 2019
    Fulbil: Pebble Grey Volvo V60 Recharge T6 Inscription 340 hk 2021
    X-trabil: Signal Red metallic Kia Rio Special Edition 84 hk 2016

F.d. kulbil: Crystal White Pearl Mica MX-5 2.0 Sport PRHT 160 hk 2013 - såld

Comment

Det är som Anders skriver, helt beroende hur du fördelar din längd.
      Bäst är om din kompis själv provar.
      Jag är 187 cm lång, har en ND2 softtop och recarostolar, inga problem alls.
      Har även en NB, men var tvungen att ta bort solskyddet för att kunna se ut!!!
      Signed by Tom Matano
      Cold air carbonkit, Racing Beat extraktor, RoadsterSport Midpipe with Catalytic Converter, High-performance sport silencer, Jackson Racing Sway Bar Set, LED-Bakljus, LED-Bromsljus, LaminX-film fram, Sänkt 40mm, Spacers 10mm, Kromat tanklock, Vita reflexer och blinkers, Vita mätarinstrument+kromring, kromringar runt ventiler, Ratt-Guardian Design Corsa-D, Larm, Vindavvisare, Lackerade lyftare till motorhuv och bagagerum, Tonande golvbelysning.

Comment

Jag har en ND RF, är 191 cm och sitter utmärkt både med ben och kropp. Det är som Roland säger, att vi är lite olika skapta, så prova dig fram. Har upptäckt att stolen alltid kan skjutas ett snäpp ytterligare bakåt, när du sitter på plats.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
        sigpic
        Thomas Ericsson
        Hedersmedlem
        Halmstad

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta bort  
        x
        x
        Avancerade alternativ
        Rendering Options

Vänligen skriv in de sex bokstäver eller siffror som syns i bilden här bredvid.

Registration Image Förnya bild
        Working...
        X