Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Chipning av NC bil

Collapse
X
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Chipning av NC bil

Hej! Någon som har erfarenhet av någon bra firma för chipning, motoroptimering.?
    Märks det någon skillnad har en 160/2,0
    med hopp om er hjälp.
    Roger

Personlig reflektion: Gav inte det jag förväntat mig. Inte värt pengarna.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    sigpic
    Thomas Ericsson
    Hedersmedlem
    Halmstad

Comment

Provat chippning och det gav inget eller väldigt lite.
      Satsa pengarna på en riktig mappning hos en firma som kan kalibrera utifrån avgassystem, kamaxel, insug mm och verifiera effekten i en dyno.
      Har själv mycket goda erfarenheter av PBZ Uppsala.
      Sommarbil: MX-5 NC 2,0 Sport 2008 Silver. IL Strut brace kit, Eibach sway bar kit, D2 Coilover, Energy suspensions bushings, Carbon Miata rear spoiler, IL Motorsport Header + midpipe, Cobra race exhaust, Cobalt cold ail induction, IL Engine mounts, DRL-LED, Ultra light Flywheel, BBR Camshafts, mappad hos PBZ Uppsala.....

Åretruntbil: Skoda iV 2021 laddhybrid, racing blue, "RF" (taklucka och panoramatak) ;-)

Comment

Nyfiken på hur mycket du ökat effekten med de mods + mappningen av motorn ?

Comment

Ca 40+.
          Bilen kommer att bli till salu under sommaren, bland annat på grund av nya projekt. :-)
          Sommarbil: MX-5 NC 2,0 Sport 2008 Silver. IL Strut brace kit, Eibach sway bar kit, D2 Coilover, Energy suspensions bushings, Carbon Miata rear spoiler, IL Motorsport Header + midpipe, Cobra race exhaust, Cobalt cold ail induction, IL Engine mounts, DRL-LED, Ultra light Flywheel, BBR Camshafts, mappad hos PBZ Uppsala.....

Åretruntbil: Skoda iV 2021 laddhybrid, racing blue, "RF" (taklucka och panoramatak) ;-)

Comment

Jag chippade min ND 2,0 160 hk och 200 NM. Efter chippning fick jag 178 hk och 220 NM.
            Skillnaden som jag upplecer är att motorn är mer varvillig och drar hela vågen upp till 70 RPM. Men även vid lite mer aggresiv körning på småvägar upplever jag ett bättre vridmoment
            vid acceleration ut ur kurvan.
            Hård fakta:
            Före chippning visade min app 0-100 på 6,9 sek, som bästa resultat.
            Efter chippning har jag gjort tider på 6,1.

Om det sen är värt pengarna kan diskuteras, men jag upplever ett liviligare uppträdande. De är mysigt när den verkligen vill överstyra, och det är lätt att gå ur svängen i lätt sladd.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta bort  
            x
            x
            Avancerade alternativ
            Rendering Options

Vänligen skriv in de sex bokstäver eller siffror som syns i bilden här bredvid.

Registration Image Förnya bild
            Working...
            X