Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ska köpa NC törs man köpa 126 HK?

Collapse
X
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ska köpa NC törs man köpa 126 HK?

Hej, jag är sugen på en MX-5. NC
    De bilar jag sett men inte provkört som varit i bra skick har varit 126 HK.

Törs man köpa den? Räcker den motorn? Är den varvvillig och rolig?
    Har den motorn några kända fel eller brister?

Har tyvärr inte haft möjlighet att provköra just den med tanke på läget idag.
    Hoppas den inte är som 90 hästaren i NA om man jämförde med 116 hästaren som jag gillade mycket. (detta var tjugo år sedan)

Titta på 160 hk motorn också, och jämför!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    sigpic
    Thomas Ericsson
    Hedersmedlem
    Halmstad

Comment

Jag har en NC med 128 hk motor och den räcker till, alla dagar i veckan. Jag kör mest små kurviga vägar och då motorn är varvvillig är det bara kul och det är inga större problem att hänga med de som har mer kraftfulla motorer. Men du bör givetvis testa båda varianterna och bilda dig en egen uppfattning.

Lycka till med ditt val!
      Röd MX5 NC 1.8 2006

Comment

Hej tack för svar, lutar som sagt åt ”lilla” motorn.
        ett par frågor till bara. Är det servostyrning på alla NC oavsett motor? (Vill självklart ha servo)
        finns det hardtop att köpa till NC softtop?
        misstänker att skillnaden i förbrukning, försäkring, skatt och servicekostnader är försumbar mellan lilla och stora motorn?

Comment

Alla NC har servo. Hardtop finns men är ovanlig.

Comment

Kan varmt rekommendera 2.o l motorn mvh Jonas

Comment

har kört NC med lilla motorn och på kurviga vägar är den riktigt fin att köra, vi har NC med 2.0 motorn och den är ju starkare och planerar du semesterturer med packning och motorväg så skulle jag leta efter en 2.0, annars är 1.8 motorn ett bra val, lycka till en NC blir du nöjd med hur som helst!
              Susanne och jag kör en NC 2006 Launch Edition (3:rd Generation Limited) i Velocity Red Mica. Nr 2104 av 3500 producerade.
              Garaget utökat med en safirgrå Golf GLi Cabriolet -87, delad vårdnad med miatafamiljen Leinonen

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta bort  
              x
              x
              Avancerade alternativ
              Rendering Options

Vänligen skriv in de sex bokstäver eller siffror som syns i bilden här bredvid.

Registration Image Förnya bild
              Working...
              X