Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

miata köpes.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • miata köpes.

    Skick, färg och miltal är inte så noga,defekter är inget hinder.
    Ett lågt pris prioreteras.

    Maila gärna förslag.

    peter.antonsson@portgot.se

  • #2
    miata köpes.

    Finns ett par riktigt billiga objekt på www.mobile.de . Kan nästan vara lönt att åka och hämta...

    Finns en automatare för 1500 Euro... här är ett annat exempel..

    Jobbåka: Mercedes GLC 300d AMG, - 21
    Retrosport: SAAB Sonett V4-68 #950, US-spec, Sonett Blue..
    Blårökåka: SAAB 96 GT750, -60, Pärlgrå trubbnos i originalskick..
    Cabbe: SAAB 900s classic - 94 Lågmilare I nyskick från USA.
    Kombi: SAAB 95 B Deluxe - 64, en ägare. Rostfri Norrlandsbil.
    Vinter: SAAB 96 V4 - 75b. Retro rally för bilorientering.

    Comment


    • #3
      miata köpes.

      Wow, stort utbud nu med bilar för under 3000 €!!! Man kanske skulle köpa en till
      Nu får man ju nästan 10 NA för priset av en NC :shock: !!!

      Comment


      • #4
        miata köpes.

        Ursprungligen postat av Peter Sandström

        Finns en automatare för 1500 Euro...
        Tänkte du på mig Peter?? Tack!! :lol: :lol:
        (Men jag har Miata så det räcker..... :wink: )

        Comment


        • #5
          miata köpes.

          Ursprungligen postat av insomniac
          Wow, stort utbud nu med bilar för under 3000 €!!! Man kanske skulle köpa en till
          Nu får man ju nästan 10 NA för priset av en NC :shock: !!!
          Fast en NC är 11-12 ggr bättre, så det spelar ingen roll. :wink:

          Comment


          • #6
            miata köpes.

            Ursprungligen postat av Peter Sandström
            Finns ett par riktigt billiga objekt på www.mobile.de . Kan nästan vara lönt att åka och hämta...

            Finns en automatare för 1500 Euro... här är ett annat exempel..

            http://www.mobile.de/SIDgCxCGFiIJsyE...1111177495487&
            Jo det finns ju det, jag tror nog det kommer dyka upp något i sverige som passar mina behov.
            På grund av miatan som byggs nu har jag ju inte tid att åka till tyskland och hämta en till

            Comment


            • #7
              miata köpes.

              Fast en NC är 11-12 ggr bättre, så det spelar ingen roll.
              Som ordförande i klubben så skall man nog vara lite försiktig med gradera de olika modellerna på det sättet.

              /Joachim

              Comment


              • #8
                miata köpes.

                Vet inte vad ett skämt (se smileyn) har med min position som ordförande att göra...?

                Jag kör ju dessutom själv en NA, en gammal en också...

                Comment


                • #9
                  miata köpes.

                  Vet inte vad ett skämt (se smileyn) har med min position som ordförande att göra...?

                  Att såga ner NA modellen jämfört med NC modellen även om det är ett skämt tror jag sänder fel signaler om klubben, speciellt om man som författare är represterar klubben som ordförande. Klubben syfte är val att främja miatan som koncept och inte sjunga halleluja/sälja in den nya modellen ?

                  Dessutom, vore det konstigt om en NC inte är tekniskt bättre efter 15 års utveckling. Den SKALL vara bättre och vi skall hoppas att den säljer massor så att maita konceptet lever kvar.

                  Sen om den är bättre för olika användare är en annan femma.
                  Ex så Teknikens värld skrev i sin review av bilen att 90-93r är fortfarande de roligaste bilarna.

                  /Joachim

                  Comment


                  • #10
                    miata köpes.

                    Men hallå...jag kör ju själv en NA!

                    Och om man ska ha det perspektivet som du har så kan ju det också ses som att jag tar ställning för en NA (-91 t o m). För det har ju funnits 13 årsmodeller till efter min, så jag hade ju kunnat byta...

                    Personlig preferens ska inte sammanblandas med partiskhet helt enkelt. Och att jag tar ställning FÖR en NC är verkligen inte detsamma som att jag samtidigt tar ställning MOT en NA (eller NB).

                    Comment


                    • #11
                      miata köpes.

                      Personlig preferens ska inte sammanblandas med partiskhet helt enkelt...
                      Nej det har du helt rätt i - var just det jag var ute efter och eftersom du
                      är ordförande för klubben så tror jag ( kan ha fel ) att man måste vara väldigt försiktig med kategoriska statements om vilken modell som är bäst.
                      Du gjorde ju jämförelsen att NC var 11/12 ggr bättre.
                      För vissa medlemmar är säkert en modell bättre än annan och vise versa.
                      Sen vilken av modellerna du kör själv hör ju liksom inte hit.

                      Men det vara nog bara var jag som var lite känslig lite här

                      /Joachim

                      Comment

                      Working...
                      X