Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Roadsport Miata sökes

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Roadsport Miata sökes

Är intresserad av en Miata för Roadsport, mer eller mindre klar.
    Hör av er vad ni har och vad det kostar, skicka ett mejl till:
    eazzyw(snabela)gmail(punkt)com
    eller svara i tråden.
    /Norlin

SV: Roadsport Miata sökes

Nyckelklar med aktuell vagnbok finns inte många (det finns en 1,8a som bara behöver riktas lite iofs).
    Däremot finns det ett antal som bara behöver huvudbrytare och vagnboksbesiktning för att bli klara.
    Sen finns det ännu fler som dessutom saknar stol, bälte och bogseröglor.
    Om du dessutom kan tänka dig att montera en båge själv så har du oändligt många att välja på.

Det är ju bara lämplig båge, stol, bälte, bogseröglor och huvudbrytare som behövs för att möta kravet för vagnbok.
    Bor i Mölndal, är i Forshaga ibland

MX-5 Trophy -99, by Kronos Racing | 1998 JDM RS, rostig med billig

Comment

Hörrdudu Niklas, var finns & kostar den?

Comment

Ursprungligen postat av Magnus Pettersson
        Hörrdudu Niklas, var finns & kostar den?
        http://hem.passagen.se/mx5racing/

Edit: Botanisera gärna fö på den hemsidan, kul läsning...

Comment

Ja, jo den ja.... men där är ju allt det goa borta.. ett bra objekt är det ju \

Comment

Ursprungligen postat av Niklas Falk

Om du dessutom kan tänka dig att montera en båge själv så har du oändligt många att välja på.

Det är ju bara lämplig båge, stol, bälte, bogseröglor och huvudbrytare som behövs för att möta kravet för vagnbok.
            Tackar för tipsen,
            Var hittar jag info/pris om båge mm.
            Jag har tankat hem Roadsport reglementet så jag kan få en koll på vad som behövs.
            Vad behöver man fixa för att teoretiskt bli konkurrenskraftig i roadsport, och vilken Miata är lämpligast att bygga på, årsmodell och motor.
            Nja nu börjar det bli lite Off Toppic men jag är fortfarande intresserad av en bil så nyckelfärdig som möjligt.
            /Norlin

Comment

USAimporterad 99a är de bästa objekt jag kan ge tips om.
              De är inte helbilsgodkända (som de som sålts inom EU) så du kan tom regga den med bur om du vill det senare.
              140hk motor ger 1080kg med ABS och 1030 utan ABS (har för mig att det finns utan ABS i USA).

Comment

ABS har vi sett (på film om inte annat) att det inte är så dumt... Hur mycket väger din Niklas?

Comment

ABS har vi sett (på film om inte annat) att det inte är så dumt... Hur mycket väger din Niklas?
                  Med tom tank borde den vara nere på 1070 ungefär, så jag ska inte gå i mål med mindre än reserven kvar
                  En liknande (dvs utan soft eller hardtop) med bara båge blir ca 10-15kg lättare.

Comment

Och tävlingsvikt, har jag nyss lärt mej på en väldigt bra hemsida, är med förare. Men det är alltså så att den ska väga rätt efter man gått i mål ? Inte fulltankad m.a.o.

Comment

Och tävlingsvikt, har jag nyss lärt mej på en väldigt bra hemsida, är med förare. Men det är alltså så att den ska väga rätt efter man gått i mål ? Inte fulltankad m.a.o.
                      Jupp.

Comment

Working...
                      X