Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Miata-sugen! (Har köpt bil...)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Miata-sugen! (Har köpt bil...)

Hej
    Jag har blivit smått förälskad i den äldre Miata-modellen, NA, och har snart läst igenom hela forumet och FAQ med information (underbar FAQ för övrigt).
    Dock måste jag erkänna att jag ännu inte kört Miatan ännu. Det finns inte många NA i närheten av mig.

Kanske är det en dum fråga men, om det är någon i närheten av Mjölby (Östergötland) som kan tänka sig att dela med sig av sina erfarenheter och ta med mig ut på en tur vore jag evigt tacksam. Ännu bättre vore det om den är till salu

Jimmy

SV: Miata-sugen

Ursprungligen postat av Jimmy
    ... Kanske är det en dum fråga men, om det är någon i närheten av Mjölby (Östergötland) som kan tänka sig att dela med sig av sina erfarenheter och ta med mig ut på en tur vore jag evigt tacksam...
    Hmm, undrar om det finns nån med välsmort munläder i Mjölby...

Anders Bohman tex...

Filbyter i Linköping kan ju vara värt ett besök kanske:
    http://www.mx-5.se/smf/index.php?top...49357#msg49357
    Bor i Mölndal, är i Forshaga ibland

MX-5 Trophy -99, by Kronos Racing | 1998 JDM RS, rostig med billig

Comment

SV: Miata-sugen

Nåja.
      Nu behövs inte denna posten längre då jag antligen inhandlat ett exemplar av NA.
      Fullt nöjd med tillvaron även om jag skulle vilja pyssla lite med den
      Inbetalning till medlemskap kommer inom kort.
      Kommer säkert att träffa någon av er i Vadstena nån Onsdag.

Till moderator: ta gjärna bort mina kontaktuppgifter i första postenm tack!

/Jimmy

Comment

SV: Miata-sugen! (Har köpt bil...)

Ett tips är att du håller en aktiv koll på forumet under Reg Mitt, Östgötadelen. Vi träffas alltid på Tisdagar 18.30 på Filbytermotellet i Linköping. Vadstenas Nostalgiträffar gynnar vi sporadiskt! Lite svårt med att klubbvis åka dit för att man behöver vara där i MYCKET god tid för att få parkering. Fast nu i semestertider så kanske man kan dra ihop ett gäng någon Onsdag........

Fast som sagt Tisdagar i Linköping och kolla kalender och forum

Anders

Comment

Vad blev det för nått?

Välkommen i klubben

Comment

Jag ska hålla lite koll på forumet efter träffar, speciellt när semestern börjat.
            Tänkte ta med mig dottern, 5 år, och hälsa på er

Det blev tyvärr inte riktigt vad jag hade tänkt mig, men är positivt överaskad.
            Ville ha en Svensksåld NA med så lite extra som möjligt men det blev en:

Röd USA importerad -91 som enligt papperna hade gått 16000 mil.
            - Servo
            - Utan AC
            - Ingen rost
            - Lite bucklig motorhuv annars fin i lacken

Problem som jag hittils hittat är nån fumlig kotte har monterat in extraknappar under stereon till olika ljuskällor, men detta skall bort.
            Då denna kotte har monterat in dessa har han sprekt ramen till mittkonsolen så den måste bytas 825kr

Dessutom är bakre ljudburken på avgassystemet bytt på ett ganska taffligt sätt och monterats ihop med slängklämma. Förhoppningsvis ska det räcka att byta slangklämman för att den ska sluta skramla.

Dock är kamremmen bytt på Mazda verkstad (kvitto finns), det är ju bra.
            Mer kan jag inte säga för jag är ingen hejare på bilar, det var ju därför som jag skaffade en driftsäker Miata, hehe!

Överlag är jag riktigt nöjd över bilen, den är ju så rolig att köra
            Så är det nån som ser en Röd Miata med regnummer WCA 475 så hälsa gärna tillbaka, den står normalt sett på Oljekrukans parkering i Mjölby eller utanför Lasarettet i Motala.

/Jimmy

Comment

Ny front till mittkonsollen nedan! (ifall du ska ha mer prylar till bilen så betalar sej frakten ganska snart. Tyvärr var denna restad på IL-motorsport där den troligtvis är ngt billigare...)

http://www.mx5parts.co.uk/product_in...roducts_id=114
              Miljöåka: VOLVO XC60 T8 laddhybrid -18, R-design, Polestar Edition.
              Retrosport: SAAB Sonett V4-68 #950, US-spec, Sonett Blue..
              Blårökåka: SAAB 96 GT750, -60, Pärlgrå trubbnos i originalskick..
              Cabbe: SAAB 900s classic - 94 Lågmilare I nyskick från USA.
              Kombi: SAAB 95 B Deluxe - 64, en ägare. Rostfri Norrlandsbil.
              Vinter: SAAB 96 V4 - 75b. Retro rally för bilorientering.

Comment

Working...
              X