Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NA -97 1950 mil svsåld eller NA -94 6500 mil från Canada? Ni som vet! Hjälp!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• NA -97 1950 mil svsåld eller NA -94 6500 mil från Canada? Ni som vet! Hjälp!

Känner mig som en åsna mellan hötapparna, Har nämligen äntligen börjat se penga högen växa till sig och kan efter 5,6 år väntan och kikande äntligen köpa. Tänkte från början importera från Tyskland. Men eftersom kriterierna är NA med 1,8,ej röd och i bra skick så är det inte helt lätt att hitta några bra ens där, eller? Har nu två aspiranter som det vattnas i munnen inför. Antingen en NA -94 BRG 1,8 som tagits som flytts gods från Canada till Stockholm av förre ägare, sedan såld till västkusten. 6500 mil. Har enligt uppgift servat bilen själv de senaste tre åren. Ser ut att vara i bra skick. Se länk http://www.blocket.se/vi/8153571.htm?ca=12_s
    Eller en 97 med 1950 mil svensksåld. Mörkblå metallic med beige cab. Svart skinn. Lm fälgar, cd, elhissar,vindskydd. Nybes. Full dokumentation. länk http://www.blocket.se/vi/8572476.htm?ca=12_s
    Citat ur mail från ägaren : \" Den är som en bil i absolut nyskick.
    >Den har gått igenom varje besiktning utan enda anmärkning, nu senast
    >ijuni då besiktningsmannen bara skakade på huvudet och sa att denna
    >bilen knappt verkar körd ute då han kollade under bilen..det är
    >verkligen inte ofta man ser en så här fin bil..han verkade nästan
    >chockad. Kul att komma med en sådan bil på besiktning. Alla bes.
    >protokoll finns sparade. Bilen är alltid servad. Finns
    >
    >inte en repa i lacken!!! Allt är orginal. Cabben är naturligtvis också
    >perfekt, likaså rutan bak. Snygg med beige mot det blå..ser elegant ut.
    >Första ägaren
    >
    >var en äldre kvinna, som köpte den ny (hustru till Mazdaåterförsäljare).
    >2002
    >hade bilen gått 700 mil då näste ägare köpte den. (Vän till
    >mazdaåterförsäljaren.) Nuvarande ägare är ett AB som köpte bilen då den
    >gått
    >
    >1880 mil. Alltså 3 ägare. Bilen har bara körts på somrar, stått
    >ivarmgarage och endast handtvättats. En bil att fortsätta vårda och
    >glädjas åt.\"
    Enligt ägaren alltså...
    Begärt pris är 99000 på den och 79000 på den canadensaren. Naturligtvis är det skillnad och den blå en sällsynt möjlighet, men är den värd mer priset? Är egentligen mer än jag tänkt, men så är det väl alltid... Vad tycker ni som vet och har njutit av era miator medans en annan bara har drömt och gnetat. Tror ni att det här är något eller ska man bida sin tid till hösten när priserna sjunker (tror inte jag kan hålla mig i och för sig...)? Ska man ändå bege sig söderut och slipa lite på skoltyskan? Jag vill både köra bana och ta ut den en tidig sommarmorgon och bara njuta. Tänker jag i rätt banor? Tacksam för alla idéer och synpunkter! Dyker upp på någon träff i närtid för mer jobbiga frågor!

SV: NA -97 1950 mil svsåld eller NA -94 6500 mil från Canada? Ni som vet! Hjälp!

Nu kan jag bara tala för mig själv givetvis men jag skulle inte köpt någon av dom för dom pengarna. Den som gått 1950 mil är överprisad trots det låga miltalet. För dom pengarna kan du få tag i en NB (såvida inte du stenhårt vill ha en NA). Nummer två på din lista har varit till salu hur länge som helst (längre än datumet som anges i annonsen) och det beror säkert på det höga priset där också. Skulle jag välja någon av dom så hade jag tagit den BRG färgade bilen. Är lite partisk till den färgen

Oavsett vad så pruta pruta pruta. Jag skulle gett max 75k för den blåa och max 65k för den gröna men det är jag det. Sen är det också så att en bil som gått längre också kan vara i mycket bra skick också trots ett högt miltal så stirra dig inte blind på låga miltal.

Comment

Working...
    X