Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Miata köpes (Gävle med omnejd)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Miata köpes (Gävle med omnejd)

Hejsan, är på jakt efter en Miata, gärna -98 el nyare och som inte har gått så väldigt långt....
    Färgen får gärna vara Grön, Svart, Röd, Silver, andra går ju naturligtvis åxå bra,(fast om jag får välja så är mitt val BRG)
    Bor i Gävle så den bör finnas inom en 20mila radie, vill inte åka i onödan för att kolla på nåt "lik"
    Priset då? ja omkring 50-60 papp är inga problem för en "pärla"

//Urban Johansson

Vad sägs om:

http://www.blocket.se/gavleborg/Mazd....htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/orebro/Mazda_M....htm?ca=11&w=3
    ND 2,0 Sport '17 - Svart
    Good-win Racing Roadster Sport Race lättviktsljuddämpare/ 949 Racing 6UL lättviktsfälgar / Mazda kjolpaket / Mazda (Eibach) sänkfjädrar / Hankook V12 Evo2 235/40 / Kort "Mustang" antenn / Formsydda väskor / Brodit hållare för Garmin DriveLux / Liten skylt fram / Röd startknapp. Bilder...

NA 1,6 '92 - Svart (Black and Tan 1/700, såld ny i Schweiz)
    16” Barzetta Katana Black / Hankook Ventus Prime / 2,5” Simons rostfritt sportsystem med kromat ändrör 100 mm / GAZ Coilovers / Extra stabiliseringsstag i fram- och bakvagn / Magnecor tändkablar / Nardi träratt / Kromade Runabout S800 backspeglar / Beige läderdamask till växelspak och handbroms / IL Motorsports sportpedaler / Träpanel / IL Motorsport Träknopp på växelspak och handbromsspak / IL Motorsports Front Lip / IL Motorsports Twin Low Profile Lights / Blinkers & positionsljus fram i klarglas / OBX Fuel Lid Door Cover / Vita skärmblinkers / Vita sidoreflexer / Fjäderbenstag / EBC Greenstuff

SÅLD! - NBFL 1,8 Sport '04 - Svart
    Öhlins Road & Track Coilovers / GC Fabrications båge / Ferrita cat back / 16" Enkei RPF-1 med 35mm offset / FM's hjulvinklar / Toyo Proxes R1-R / Sparco Spint V stol / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor / Audiolink Bluetooth. Bilder...

Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholm?

Comment

Har haft kontakt med den från Gävleborg(S-hamn) Den är nyligen importerad (ca:1mån) får se om jag åker och tittar på den snart, blir ju lite osäker när han knappt kört nåt med den "själv". Svårt att veta om det stämmer med miltalen, har ju "hört" att det är många importerade som är fifflade med mätarna...Tipsa gärna hur/vad man kan kolla att det stämmer...svårt de' här....

Comment

Låter som att han kan ha det som extra inkomst att importera och sälja vidare bilar. Personligen hade jag varit mycket försiktig med det.
        Kontrollera service och besiktningsinformationen, ring även gärna till verkstaden som påstås ha gjort service för att kontrollera att det stämmer.

Det är mycket eftermarknads prylar på den bilen.

Det är bättre att vänta på rätt bil än att göra ett köp man får ångra.
        ND 2,0 Sport '17 - Svart
        Good-win Racing Roadster Sport Race lättviktsljuddämpare/ 949 Racing 6UL lättviktsfälgar / Mazda kjolpaket / Mazda (Eibach) sänkfjädrar / Hankook V12 Evo2 235/40 / Kort "Mustang" antenn / Formsydda väskor / Brodit hållare för Garmin DriveLux / Liten skylt fram / Röd startknapp. Bilder...

16” Barzetta Katana Black / Hankook Ventus Prime / 2,5” Simons rostfritt sportsystem med kromat ändrör 100 mm / GAZ Coilovers / Extra stabiliseringsstag i fram- och bakvagn / Magnecor tändkablar / Nardi träratt / Kromade Runabout S800 backspeglar / Beige läderdamask till växelspak och handbroms / IL Motorsports sportpedaler / Träpanel / IL Motorsport Träknopp på växelspak och handbromsspak / IL Motorsports Front Lip / IL Motorsports Twin Low Profile Lights / Blinkers & positionsljus fram i klarglas / OBX Fuel Lid Door Cover / Vita skärmblinkers / Vita sidoreflexer / Fjäderbenstag / EBC Greenstuff

Öhlins Road & Track Coilovers / GC Fabrications båge / Ferrita cat back / 16" Enkei RPF-1 med 35mm offset / FM's hjulvinklar / Toyo Proxes R1-R / Sparco Spint V stol / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor / Audiolink Bluetooth. Bilder...

Comment

Ursprungligen postat av Fredrik Hesse Visa inlägg
          Låter som att han kan ha det som extra inkomst att importera och sälja vidare bilar. Personligen hade jag varit mycket försiktig med det.
          Kontrollera service och besiktningsinformationen, ring även gärna till verkstaden som påstås ha gjort service för att kontrollera att det stämmer.

Det är mycket eftermarknads prylar på den bilen.

Det är bättre att vänta på rätt bil än att göra ett köp man får ångra.
          Jag ska nog åka och titta på den snart iaf. sen får man se, köper ju hellre någon som har gått "här hemma" ett tag.
          Det är ju helst den färgen jag skulle vilja ha, men kan ju inte köpa den bara för det, får se vad "magkänslan" säger.

Hur ser du att det är "eftermarknads prylar" på den och vilka är det?

Comment

Eftermarknad:

Fälgar (ser rätt stora ut, 17" enligt annons)
            Sänkt (rätt mycket)
            Grill
            Vita reflexer & blinkers
            Style bars
            Avgas system
            Stereo inkl bakre högtalare
            Något som jag inte vet vad det är till vänster om klockan
            Diverse krom bitar i inredningen
            Mattorna (tror jag)

Hur jag ser det?
            För många timmars tittande på Miator...

Behöver inte vara dåligt, men värt att vara uppmärksam på.
            Last edited by Fredrik Hesse; 2012-06-05, 19:43.
            ND 2,0 Sport '17 - Svart

Comment

Ursprungligen postat av Fredrik Hesse Visa inlägg
              Eftermarknad:

Fälgar (ser rätt stora ut, 17" enligt annons)
              Sänkt (rätt mycket)
              Grill
              Vita reflexer & blinkers
              Style bars
              Avgas system
              Stereo inkl bakre högtalare
              Något som jag inte vet vad det är till vänster om klockan
              Diverse krom bitar i inredningen
              Mattorna (tror jag)

Hur jag ser det?
              För många timmars tittande på Miator...

Behöver inte vara dåligt, men värt att vara uppmärksam på.
              Tackar för din "skarpsynhet" inte lätt för en "nybörjare" att se allt de där ;-)
              Åker nog och kollar på den i helgen.... men som sagt var så är det inget "förstahandsval" men det är bara 7mil för mig att åka.

Finns ju även 2st intressanta till salu i forumet, en ligger även på Blocket
              http://www.blocket.se/ostergotland/M...2.htm?ca=5&w=3
              Och en -99:a (140hk) norr om Göteborg.
              Lite långt att åka, men är det fina bilar så är det ju värt det.

Vet du om det är mycket dyrare med försäkringen på den med 140hk?

Comment

Ett tips är att kolla rost på trösklarna, baktill nere vid falsen på åretruntkörda importer från Tyskland där man gärna kör året om... Är väldigt vanligt att just importerna är rostiga, då särskilt NB som verkar vara lite känsligare....
                Miljöåka: VOLVO XC60 T8 laddhybrid -18, R-design, Polestar Edition.
                Retrosport: SAAB Sonett V4-68 #950, US-spec, Sonett Blue..
                Blårökåka: SAAB 96 GT750, -60, Pärlgrå trubbnos i originalskick..
                Cabbe: SAAB 900s classic - 94 Lågmilare I nyskick från USA.
                Kombi: SAAB 95 B Deluxe - 64, en ägare. Rostfri Norrlandsbil.
                Vinter: SAAB 96 V4 - 75b. Retro rally för bilorientering.

Comment

Ursprungligen postat av Urban Johansson Visa inlägg

Vet du om det är mycket dyrare med försäkringen på den med 140hk?
                  Jag har en 140 hästare och jag tycker den är billig i försäkring, tror inte det skiljer mycket.

Den där på Blocket har bilder utan reg skylt som jag är rätt säker på inte är tagna i Sverige.
                  Men den ser fin ut på bilderna.

Som Peter skrev, kolla rost.
                  Allt annat kan fixas rätt billigt.
                  Det bästa är att hitta en svensksåld som bara gått på sommaren.
                  Last edited by Fredrik Hesse; 2012-06-06, 07:27.
                  ND 2,0 Sport '17 - Svart

Comment

Ev fin 00:a till salu

Hej Urban

Eventuellt har jag en pedantvårdad 00:a till salu. Modellen är en jubileumsmodell kallad "miracle edition".
                    http://www.miata.net/gallery/images/mahogany.jpg (inte min)

Lite kort om bilen...
                    * dryga 7000 mil
                    * aldrig vinterkörd. garage vintertid.
                    * ingen rost
                    * handvaxad minst en gång per säsong
                    * ferrita sportavgas, uppgraderade högtalare. övrigt orginal
                    * full servicebok
                    * jag köpte bilen när den var så gott som ny (700 mil)

Enda anledningen till att bilen eventuellt är till salu beror på jag ska byta upp (ner?) mig till en äldre Porsche 911:a.

Om du ännu inte hittat din dröm-miata och detta låter intressant, maila mig till roger.kratz [at] gmail.com så mailar jag dig bilder och pris.

Jag bor (tyvärr för dig) i Sthlm.

mvh
                    Roger

Comment

Working...
                    X