Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[NC] Diverse delar - Öhlins-dämpare, avgassystem med mera

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• [NC] Diverse delar - Öhlins-dämpare, avgassystem med mera

En kompis till mig (och tidigare medlem) har av nån konstig anledning sålt sin NC (2013 PRHT Sport), och har en hel del delar över. En del orginaldelar som han sparade när han satte dit annat, och en del saker han "bytte tillbaka" innan han sålde den.

1. Öhlins-dämpare. Ett komplett set Öhlins DFV coilovers (art. nr. MAS MI30, tillverkarens info). Inkluderar också fjäderbenslagringar och bussningar (Mazda original) till de bakre, som behövs för att bygga kompletta fjäderben. Bilden på bilen visar hur den satt på de fjädrarna (lite sänkt från orginal utan att bli opraktiskt låg), de är fortfarande justerade till den höjden. Har själv kört bilen på både landsväg och bana, och kan bara beskriva dem som "klockrena". Ger en styvare och roligare bil på bana utan att bli det minsta obekvämt, och bättre fjädring finns knappast att få.

Pris: 10000 kr.

2. Fjäderbensstag (fram) från Mazdaspeed. Gör sig utmärkt tillsammans med Öhlins-dämparna. Passar alla versioner av NC (det finns tydligen de som bara passar modellen innan facelift, men denna passar till allt).

Pris: 1500 kr.

3. Avgasgrenrör och främre katalysator, Mazda original. Satt på bilen i ca 200 mil innan ett annat avgassystem monterades.

Pris: 3000kr

4. Avgasrör (mellanrör) och bakre katalysator, Mazda original. Satt på bilen i ca 200 mil innan ett annat avgassystem monterades.

Pris: 1500kr

5. Good-Win Racing "Super Q" ljuddämpare. Ger ett lite djupare och fränare ljud utan att bli onödigt högljutt, och utblåsen är riktigt snygga. Passar på bilen helt utan att modifiera karossen. I rostfritt.
    Tillverkarens produktsida: https://www.good-win-racing.com/Mazd.../60-13372.html

SÅLD

6. En Mazda original-ratt. Byttes ut mot en annan ratt mindre än 10 mil efter bilen köptes, och är i absolut nyskick. Mittendelen (tuta och airbag) ingår inte.

Pris: 1000kr.

7. Stereo-adapter. Ett kit från Metra för att sätta en vanlig 1DIN eller 2DIN bilstereo i en NC. Innehåller också en låda man kan sätta över/under stereon om man har en 1DIN ("vanlig" storlek).

Pris: 300kr.

Det går att kontakta mig här, eller maila Daniel direkt på danielkennett@mac.com. Prylarna finns i Norsborg, syvdäst om Stockholm.

Här finns bilderna att titta på i högre upplösning: https://imgur.com/a/XyDNBOP
    Last edited by John Stäck; 2020-03-13, 06:24. Anledning: Delar sålda

Hej Johan,
    Jag är intresserad av Good-Win Racing "Super Q" ljuddämparen, finns den kvar?
    mvh
    Mathias

Comment

Jag tror ljuddämparen är "i princip såld" (inte överlämnad ännu, men tingad av någon annan).

Comment

Ók, skulle det inte bli affär så kan jag köpa den och hämta den.

Comment

Working...
        X