Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

S:Custombyggt Avgassystem, Marknadsundersökning

Collapse
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• S:Custombyggt Avgassystem, Marknadsundersökning

Jag och en racingkollega undrar om intresse finnes för specialbyggda avgassystem till Miatan.
    Vi har byggt en prototyp på min Miata.
    Tidigare har vi byggt enstaka till Porsche 944.
    Meningen är att systemen skall säljas till ett konkurrenskraftigt pris och efter kunds önskemål.
    Synpunkter på vad ni önskar för typ av system, dimension, med/utan kat, hela system eller kat bakåt, priser osv.
    Jag ska till Sturup den 18 o kan där visa min (väldigt tillfälliga) prototyp.
    Mvh Roger Gustafsson
    0735258009

skall säljas till ett konkurrenskraftigt pris
    Ray's system ligger på 2800:- med rabatter är det där omkring det kommer att ligga eller vad blir priset ?

/Joachim

Comment

Ni som funderar på att tävla i Roadsport C nästa år:

Tänk på att katalysator är obligatorisk och får inte plockas bort enligt reglementet.
      Bilen måste vara i sådan skick att den klarar besiktning hos SBP för att vara godkänd i Roadsport (och vår cup förhoppningsvis).

//Trafikpolisen :?

Comment

Ursprungligen postat av aohlsson
        Ni som funderar på att tävla i Roadsport C nästa år:

Tänk på att katalysator är obligatorisk och får inte plockas bort enligt reglementet.
        Bilen måste vara i sådan skick att den klarar besiktning hos SBP för att vara godkänd i Roadsport (och vår cup förhoppningsvis).

//Trafikpolisen :?
        Naturligtvis!!
        Men kunden har alltid rätt som det heter... :wink:

Roger

Comment

Ursprungligen postat av Josen
          skall säljas till ett konkurrenskraftigt pris
          Ray's system ligger på 2800:- med rabatter är det där omkring det kommer att ligga eller vad blir priset ?

/Joachim
          2800:- är pris på katback?
          Vårt system kommer att ligga billigare än så.
          Vi kan bygga om hela systemet för en rimlig peng.
          Vill man, så går det bra att lämna bilen, så bygger vi på ett nytt, med er befintliga kat inyggd, racekat eller utan kat.
          Eller så kan vi skicka färdiga katback system.

Mvh Roger Gustafsson
          Bater Transport
          tel/fax: 035101476
          mob: 0735258009
          batertransport@spray.se

Comment

Ja det stämmer - så ni landar på 1500:- ?

/Joachim

Comment

Ursprungligen postat av Josen
              Ja det stämmer - så ni landar på 1500:- ?

/Joachim
              Jag kan säga såhär; det är inte lång ifrån.
              Under uppstartsfasen kommer vi att sälja grejerna billigare.
              Så att ni som köper kan berätta för alla hur bra vi är osv... :wink:

Hemsida är på G

Roger Gustafsson

Comment

sparka igång produktionen bara.... trevligt med lokala förmågor...

jag och min lilla röda vill åtminstone ha kat bakåt..

Comment

Mer frågor till Taklampan: (du måste ju vara Solen, som är den enda taklampan i min Miata!)

Pratar ni rostfritt ?
                  Sportsystem?
                  Ljudnivå?
                  Plåtkvalitet?

Jag skulle vilja ha ett billigt (max 2500:-) rostfritt, från katen, med dubbla utblås helst bredvid varandra i mitten av bilen, a´la Jaguar E-type eller ut på var sida.
                  Det skall bli godkänt i besiktning och skall ge mig välbehagsrysningar vid ca 5000 rpm! :evil:
                  (Det skall sakna originalsystemens plåtskrammel, som jag inte är så tänd på.)

Fixar ni det?? :wink:

Comment

Ursprungligen postat av Ivan G
                    Mer frågor till Taklampan: (du måste ju vara Solen, som är den enda taklampan i min Miata!)

Pratar ni rostfritt ?
                    Sportsystem?
                    Ljudnivå?
                    Plåtkvalitet?

Jag skulle vilja ha ett billigt (max 2500:-) rostfritt, från katen, med dubbla utblås helst bredvid varandra i mitten av bilen, a´la Jaguar E-type eller ut på var sida.
                    Det skall bli godkänt i besiktning och skall ge mig välbehagsrysningar vid ca 5000 rpm! :evil:
                    (Det skall sakna originalsystemens plåtskrammel, som jag inte är så tänd på.)

Fixar ni det?? :wink:
                    Just nu tar vi mest emot önskemål om vad folk vill ha. Skall påbörja i liten skala för att sen öka(förhoppningsvis).
                    Och ja, det är sportsytem vi snackar.

Just nu är vi inne på vanligt stål. Det har en hyfsat bra livslängd i förhållande till kostnad, och väger mindre än rostfritt. Dessutom lättare att arbeta med.
                    Men inget är omöjligt som jag brukar säga.

Att fixa avgaspipor i mitten eller sidor är inget problem. Kanske en pipa var sida strax bakom dörren á la Viper? :twisted:
                    Ljudet ska gå att ordna med :twisted:
                    Tänk på att alla system är handbyggda efter kunds önskemål. Vi har inga fancy maskiner utan tillverkar allt själv för hand. Det är alltså ett unikt system på varje bil.
                    Därav frågan som gällde "custom" byggda system.

Mvh Roger Gustafsson

Comment

Just nu är vi inne på vanligt stål. Det har en hyfsat bra livslängd i förhållande till kostnad, och väger mindre än rostfritt.
                      Ja tack inte rostfritt när vi skall köra racing - KISS Keep It Simpl St...

Dubbla pipor väger bara och ger inget

När kan du har färdiga enkla system ?

/Joachim

Comment

Ok, du Taklampa om lyser över alla oss "taklösa" (höll på att skriva "taktlösa" :wink: ) Miataägare:

Rostande stål och lagliga pipor ut i mitten av "baken" på min Miata det kan jag vara intresserad av till våren till en kostnad, efter Cat, på ca 1500-1700 :-

Comment

- Catback sportsystem med ett utblås bak på varje sida att skruva på i vinter för ca 2000.-?

- Ja tack!

/Julle

Comment

Jaha... Då var det klart! Tänkte att vi ska starta upp i liten skala. Förhoppningsvis kan vi ha de första produkterna klara nästa vecka. Ska leverera till första (offer?) kund snart för lite feedback. Mer info kommer att hamna på den framtida sidan; www.BaterRacing.com Mvh Roger

Comment

Oh du Taklampa - jag upptäckte idag i samband med oljebyte och bromsundersökning att mitt "sportsystem" var ett original med hål på!!!
                              (Hade nog misstänkt det en tid.)

Alltså undrar jag hur det går för er med "Avgasrörsfabriken"?
                              Nej det är inte bråttom, jag bara kom att tänka på er och detta hål aktualiserar mitt intresse för ett system med ex.vis två pipor ut på vardera sidan. (Det är nog mindre monteringskrångel än två ut i mitten.)

Spännande att höra rapporter i framtiden!

Vet någon förresten om SBP numera lägger sig i om man har ett "litet" hål på ljuddämparen?

Comment

Working...
                              X