Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hard Dog Sport störtbåge

Collapse
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hard Dog Sport störtbåge

Funderar du på att sätta i en riktig störtbåge i Miatan inför sommarens ban-träffar?

Har lämnat in min original Hard Dog Sport Bar till Competition Cars i Lund för att komplettra med tvärssträva att fästa 6-punktsbälte i. Diskuterade då även möjligheten att göra en exakt kopia i SBF godkända dimensioner (Hard Dog Sport är endast 1,5" rör ca 38 mm i diameter).

Fick många frågor angående min båge under förra sommarens Miata-evenemang så intresset för Hard Dog bågar verkar vara stor.

Om intresse finns skulle Bengt kunna tillverka kopior av min Hard Dog båge. Det finns givetvis möjlighet att individuellt anpassa bågen efter personliga önskemål såsom tvärstöttor, tvärgående bältesstötta mm.

Competition Cars jobbar som namnet antyder med racebilar så kvaliteten bör inte vara något problem.
    Info om original Hard Dog bågar hittar du bl a på Flyin Miatas hemsida:

[url=http://www.flyinmiata.com/index.php?action=product&sku=20-17000/]
    Att montera en Hard Dog Sport tar en söndag i anspråk. Åverkan på bilen är ganska liten. Man får klippa upp plåten i "hatthyllan" något samt borra 12 fästhål i karossen. Plastpanelerna bakom dörrarna måste dock delas i två delar.

Är du SERIÖST intresserad så svara på detta inlägg. Är ni "några" stycken som är intresserade kan vi nog få till bra Miata-klubb pris. (En indikation är ca 2.500:-)

/Anders Ohlsson
    Du kan också maila mig på mx5racing@telia.com

Hard Dog Sport störtbåge

Beroende på hur det går med gruppköpet kan detta vara ett intressant alternativ. En Harddog + frakt blir lite dyrare än 3 papp (ytbehandling kan vara skoj).
    Är det en M2Sport som du har lämnat in?
    Det skiljer ju alltid lite mellan bågarna.

Edit: Såg att du har en -94 så jag antar att du inte har en M2Sport.