Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Automat vs manuell

Collapse
X
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Automat vs manuell

Funderar på att köpa en ny MX5 RF automat men kan inte bestämma mej om det är rätt . Kör automat i min "vanliga " bil som har paddlar på ratten , används inte så ofta men funkar bra när man gör det . Har hittat väldigt få testkörningar med automat , men dom jag sett har varit nöjda med lådan. Är det någon här som har provat ?

Jag har varit ägare av en RF automat sedan april 2017 och är fortfarande helnöjd kört c.a 1700 mil nu. Den är riktigt rolig att växla med paddlarna på småvägarna . Jag har 160 hk och den räcker mer än väl men 184 hk i de nya är ännu bättre , har provkört även den med 184hk Automat.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
    Mazda Mx-5 2,0 RF Automat 2017 Soul Red . Mazda MX-5 Röd NA 1990 Orörd Original bil
    Till vardags:Soul Red Crystal Mazda CX-3 Optimum 2018

Regions ansvarig / Väst

Comment

Efter ett antal besök hos den lokala Mazda handlaren som hade en ny ursäkt varje gång när jag frågade om demobilen . Började i februari gav upp i mitten på maj och åkte till en annan återförsäljare . Så nu har jag äntligen en MX-5 ND RF automat är hel nöjd . Provade även en manuell , jätte fin låda .Men jag gillar automat och paddlarna ,de fungerar utmärkt när andan faller på för mer aktiv körning .

Comment

Har också RF aut, och är mycket nöjd.
        Vill jag växla på annat sätt finns paddlarna och även växelspaken, men jag föredrar att autlådan sköter det åt mig. Min förbrukning/mil brukar vara 0,52 vid normal körning och 0,56 vid lite brutalare körning.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
        sigpic
        Thomas Ericsson
        Hedersmedlem
        Halmstad

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta bort  
        x
        x
        Advanced Options
        Rendering Options
        Working...
        X