Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har ni köpt en MX-5:a av Auto-Mobil i Billdal?

Collapse
X
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Kan tillägga att precis som Ulf så åkte jag upp mitt i vintern och kom överens om ett pris för inbyte av min dåvarande MX-5a utan att han sett den, och han stod för vad han sagt, kan tillägga att det dock inte tog många dagar för honom att sälja den .
    Det är nog första gången som jag inte känt mig helt blåst efter att ha köpt en bil...

Comment

Hej, tack för alla era synpunkter! Jag har pratat med Joakim "Jocke" idag och ska ner till dom och kolla på Miator och diskutera på lördag.

Hm, jaså dom säljer importerade Miator. Det kan förklara de lite högre miltalen. Direkt kommer frågan:

Vilka för- resp nackdelar finns med importbilarna? viss utrustning kanske saknas, tex halvljusautomatik, värmesitsar, strålkastarrengöring mm?

Jag bor i Torslanda (nordvästra Göteborg) och heter Jan-Olov Persson. Tänkte inte på att det var dumt att vara anonym.

Tänkte även kolla på en svart MX-5 Roadster Coupé hos Millons Bil eftersom det ligger bra till på vägen hem från Auto-Mobil.

Jag tar självklart gärna emot era synpunkter, tips på andra bra handlare mm.

Comment

Lycka Jan-Olof, och välkommen i gänget så småningom!

Thomas Ericsson
        PR Ansvarig
        Miata Club of Sweden
        sigpic
        Thomas Ericsson
        Hedersmedlem
        Halmstad

Comment

Oavsett var du köper din Miata är du välkommen i vår klubb. Under rubriken Region väst på forumet hittar du vår aktivitetskalender för 2013, som du ser finns det massor av tillfällen att träffa likasinnade. Köper du din Miata hos "Jocke" på Automobil i Billdal får du medlemskap i klubben på köpet. Någon tyckte att priserna hos Automobil i Billdal var högre än priserna på t.e.x Blocket, men som regel är det så att man får vad man betalar för. Har du några frågor är du alltid välkommen att höra av dig till mig.

Hälsningar
          Roger Molin
          grön N/A -96
          Distrikt Göteborg
          Last edited by Roger Molin; 2013-05-03, 08:14.

Comment

Både svensksålda och importer....

Ursprungligen postat av Oregistrerade Visa inlägg
            Hm, jaså dom säljer importerade Miator. Det kan förklara de lite högre miltalen. Direkt kommer frågan:

Vilka för- resp nackdelar finns med importbilarna? viss utrustning kanske saknas, tex halvljusautomatik, värmesitsar, strålkastarrengöring mm?
            Det är ingen större skillnad på Europaimporter förutom kombinationerna på tilläggsutrustningen. Halvljusautomatik kan dock saknas, men det finns modul att köpa på IL-motorsport och är relativt enkel att installera. Är dock osäker vad som gäller värmesitsar och när dessa kom på NC. Är samma krav på lyktspolare kontra Xenon i Europa. Med Halogen finns inte strålkastarrengöring ens på svenska bilar. NC har ju dessutom en elektronisk servicebok som bör gå att kolla upp hos Mazda alt en auktoriserad serviceverkstad vad det gäller service, miltal mm om man vet chassinumret.
            Miljöåka: VOLVO XC60 T8 laddhybrid -18, R-design, Polestar Edition.
            Retrosport: SAAB Sonett V4-68 #950, US-spec, Sonett Blue..
            Blårökåka: SAAB 96 GT750, -60, Pärlgrå trubbnos i originalskick..
            Cabbe: SAAB 900s classic - 94 Lågmilare I nyskick från USA.
            Kombi: SAAB 95 B Deluxe - 64, en ägare. Rostfri Norrlandsbil.
            Vinter: SAAB 96 V4 - 75b. Retro rally för bilorientering.

Comment

Hej,

i förmiddags besökte jag Jocke på Auto-Mobil i Billdal. Han gav ett seriöst intryck och jag märkte tydligt att han brinner för att sälja Miator.

Han hade många fina bilar. Alla som stod i showroomet var i mycket fint skick. Han bekräftade att dom tar in dom flesta från Mazda-handlare i Tyskland.
              Dom allra flesta hade skinnklädsel, vilket känns praktiskt. Tyvärr fanns alla som finns på nätet inte tillgängliga i hans Showroom. Om man vill kolla på en
              viss bil ska man säga till innan. Eftersom jag är i början av köpprocessen var det svårt att peka på en viss bil i förväg. Provkörde en 2.0 Cab och det var
              bra drag i den.

Som jämförelse: på hemväg tittade jag på 2 andra MX-5r. Frontbilar hade en 1.8 Cab -10. Den hade ordentliga kantstötningar på framfälgarna och en repig baklucka
              (försedd med bagageräcke). Säljaren sa att dom kunde fixa dessa defekter, men att det skulle läggas på priset. Millons Bil har en 1.8 Roadster Coupé -08. Den såg ok ut,
              men ingen säljare visade sig så jag åkte vidare.

Comment

Hej oregistrerad dvs Jan Olof persson fr Torslanda...Hoppas du väljer en NC 2,o 6- växlad..och rek igen Jocke ..Han lämnbar normalt 12 månaders beg granti + en mkt hög service..
                Jocke har sålt många Miator till övriga Miataklubbsmedlemmar..och som synes bla av insändarna på Forumet ..de flesta är helnöjda!!
                Godd Luck!
                Ses på träffarna! om du gå med i klubben..(bjuder Jocke på om du köper av honom!!)

Mvh
                Pär Sundgren Malevik -Kullavik

Röd NC -06, 2,0 Sport Roadster 6 -växlad
                MB CLK 320, aut, all utr. blåmetallic
                MC Yamaha Wildstar 1600 cc m svart

Comment

Tack för din synpunkt. Jag har kört en 1.8 5-växl och 2.0 5-växl så här långt. Tycker nog att 1.8:an räcker gott. Hade också tänkt mig en Roadster Coup'e. Tänkte också undvika svart och mörkgrön då det krävs extra mycket puts. Då är urvalet ganska begränsat.

Ja, Jocke har en hög servicenivå. Är lite tveksam till hans importbilar, men det kanske är en felaktig uppfattning?

2.0 6-växl: ja han har en 2.0 Roadster Coupe Sport 6 växl -2009 (blå) i hallen, ca 6000 mil och en gråmet med liknande mil på väg in.

Jag tycker dock att begärda 160' är lite mycket, inte för bilen kanske, men för plånboken.

Motivera gärna din rekommendation om 2.0 6-växl. Jag kommer inte köra på bana t ex. Det blir väl helgturer samt köra till jobbet någon dag med torrt väglag.

Comment

Jag har en 1.8 roadster coupe -09 och kan varmt rekommendera "hårt" tak istället för tygtak.

Vad gäller motorn så är 1.8an ingen raket men räcker gott för biltypen och mitt körsätt. Har heller inga ambitioner på bankörning eller liknande. Håller man bara varvet uppe på motorn är den faktiskt rätt kul, lägg till en fetare ljuddämpare och ett K&N filter så är du hemma

Lycka till med ditt val!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta bort  
                    x
                    x
                    Avancerade alternativ
                    Rendering Options

Vänligen skriv in de sex bokstäver eller siffror som syns i bilden här bredvid.

Registration Image Förnya bild
                    Working...
                    X