Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har ni köpt en MX-5:a av Auto-Mobil i Billdal?

Collapse
X
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Har ni köpt en MX-5:a av Auto-Mobil i Billdal?

Hej,
    dom har ju ett gäng MX-5r till salu. Försökte jämföra priserna på dessa mot t ex Blocket o BytBil. Tycker att flera av bilarna har gått långt, t ex nästan 10000mil för en 2007:a. Kan väl knappast vara endast sommarkörd? Tycker också att deras bilar är förhållandevis dyra i förhållande till andra på Blocket och BytBil.

Vilka är era erfarenheter? Är deras bilar värda sina priser? Det ingår väl 6 eller 12 månaders garanti, vilket är en klar fördel.

Jag har inte varit och kollat på deras bilar ännu, men det är planerat.

Vem är du?

Thomas Ericsson
    PR Ansvarig
    Miata Club of Sweden
    sigpic
    Thomas Ericsson
    Hedersmedlem
    Halmstad

Comment

En eventuell MX-5-spekulant från Göteborg. Inget konstigt med det eller?? Vad vill du veta?

Comment

Eftersom du skrev som "oregistrerad", så är du förmodligen inte medlem i klubben?
        Välkommen som medlem, när du känner för det!
        ....men först vill du väl införskaffa en MX-5:a?
        :-)

Thomas Ericsson
        PR Ansvarig
        Miata Club of Sweden
        sigpic
        Thomas Ericsson
        Hedersmedlem
        Halmstad

Comment

Ursprungligen postat av Oregistrerade Visa inlägg
          Hej,
          dom har ju ett gäng MX-5r till salu. Försökte jämföra priserna på dessa mot t ex Blocket o BytBil. Tycker att flera av bilarna har gått långt, t ex nästan 10000mil för en 2007:a. Kan väl knappast vara endast sommarkörd? Tycker också att deras bilar är förhållandevis dyra i förhållande till andra på Blocket och BytBil.

Vilka är era erfarenheter? Är deras bilar värda sina priser? Det ingår väl 6 eller 12 månaders garanti, vilket är en klar fördel.

Jag har inte varit och kollat på deras bilar ännu, men det är planerat.
          Varför skulle inte en 2007 kunnat gått nästan 10000 mil under sommarkörning ?

Själv har jag en 2006 som har gått 11500 raska sommarmil, och bara går bättre och bättre .......
          NC 2006 LE 2361 / 3500 "Lätt" Modifierad med Öhlins Chassikit mm.
          Boxster GTS 2015, PDK, Interör-PKT, mm.
          242 GT 1979, Volvo Original Racing. Under renovering.

Comment

Helt rätt, men tänkte försöka få svar på min fråga på vägen till ett köp.

Comment

Har inte hört något negativt om dem!
              Kanske någon som handlat där kan svara bättre?
              Det är riktigt, innan du bestämmer dig - så spana runt!
              Västra Bil kanske också har något?

Thomas Ericsson
              PR Ansvarig
              Miata Club of Sweden
              sigpic
              Thomas Ericsson
              Hedersmedlem
              Halmstad

Comment

Anders Manley: ca 2000 sommarmil per säsong i så fall. Inte helt orimligt om du ställer av vinterbilen. MX-5:an är ju vansinnigt kul att köra!
                Har du någon erfarenhet av Auto-Mobil i Billdal?

Siktar nog dock på en mera lågmilad bil, kanske max 6000 mil.

Ska som sagt besöka företaget och kolla in utbudet på plats.

Comment

Du gör helt rätt i att försöka hitta en bil som inte gått på vintern i alla fall.

De flesta som bara kör på sommaren landar på kanske 1000 mil om året, men det finns helt klart de som kör längre än så (även utan att ställa av "ful bilen").
                  Särskillt om man tar en semester tur ner till södra europa eller så.

Jag har heller inte någon egen erfarenhet av Auto-Mobil, men som tidigare talare har jag inte heller hört något dåligt alls om dem.
                  De verkar kunna Miata i alla fall.
                  ND 2,0 Sport '17 - Svart
                  Good-win Racing Roadster Sport Race lättviktsljuddämpare/ 949 Racing 6UL lättviktsfälgar / Mazda kjolpaket / Mazda (Eibach) sänkfjädrar / Hankook V12 Evo2 235/40 / Kort "Mustang" antenn / Formsydda väskor / Brodit hållare för Garmin DriveLux / Liten skylt fram / Röd startknapp. Bilder...

NA 1,6 '92 - Svart (Black and Tan 1/700, såld ny i Schweiz)
                  16” Barzetta Katana Black / Hankook Ventus Prime / 2,5” Simons rostfritt sportsystem med kromat ändrör 100 mm / GAZ Coilovers / Extra stabiliseringsstag i fram- och bakvagn / Magnecor tändkablar / Nardi träratt / Kromade Runabout S800 backspeglar / Beige läderdamask till växelspak och handbroms / IL Motorsports sportpedaler / Träpanel / IL Motorsport Träknopp på växelspak och handbromsspak / IL Motorsports Front Lip / IL Motorsports Twin Low Profile Lights / Blinkers & positionsljus fram i klarglas / OBX Fuel Lid Door Cover / Vita skärmblinkers / Vita sidoreflexer / Fjäderbenstag / EBC Greenstuff

SÅLD! - NBFL 1,8 Sport '04 - Svart
                  Öhlins Road & Track Coilovers / GC Fabrications båge / Ferrita cat back / 16" Enkei RPF-1 med 35mm offset / FM's hjulvinklar / Toyo Proxes R1-R / Sparco Spint V stol / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor / Audiolink Bluetooth. Bilder...

Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholm?

Comment

Ser att flertalet av deras NC är importer så dom kan mycket väl ha gått året runt i bra klimat nere i tex Italien där det är poppis att hämta bilar just nu pga den ekonomiska krisen där. Har dom gått vinter längre norrut syns det enkelt på underredet...

Typiska importer då det är modeller/kombinationer som aldrig sålts här..

Niseko.
                    1,8 med skinn (NC1)
                    1,8 med Bose stereo
                    osv..
                    Last edited by Peter Sandström; 2013-05-01, 21:25.
                    Miljöåka: VOLVO XC60 T8 laddhybrid -18, R-design, Polestar Edition.
                    Retrosport: SAAB Sonett V4-68 #950, US-spec, Sonett Blue..
                    Blårökåka: SAAB 96 GT750, -60, Pärlgrå trubbnos i originalskick..
                    Cabbe: SAAB 900s classic - 94 Lågmilare I nyskick från USA.
                    Kombi: SAAB 95 B Deluxe - 64, en ägare. Rostfri Norrlandsbil.
                    Vinter: SAAB 96 V4 - 75b. Retro rally för bilorientering.

Comment

Ursprungligen postat av Oregistrerade Visa inlägg
                      Anders Manley: ca 2000 sommarmil per säsong i så fall. Inte helt orimligt om du ställer av vinterbilen. MX-5:an är ju vansinnigt kul att köra!
                      Har du någon erfarenhet av Auto-Mobil i Billdal?

Siktar nog dock på en mera lågmilad bil, kanske max 6000 mil.
                      Ska som sagt besöka företaget och kolla in utbudet på plats.
                      ihop med

Jag ställer INTE av min vinterbil, Men det brukar bli minst en Europatour i på ca: 15 dagar ner till Kroatien-Italen med Miatan
                      ihop med goda Sportbilsvänner varje sommar bla.
                      Numera har jag även en lite vassare sommarroadster, men jag ska nog hinna med att rasta den också, har hitills blivit 160 mil med den på tre veckor.
                      Senast idag 45 mil ner till Ljungbyhed på konbanekörning med en annan Sportbilsklubb ......
                      Jag har ej hört något negativt om Auto-Mobil, snarare tvärtom.
                      Last edited by Anders Manley; 2013-05-01, 23:42.
                      NC 2006 LE 2361 / 3500 "Lätt" Modifierad med Öhlins Chassikit mm.
                      Boxster GTS 2015, PDK, Interör-PKT, mm.
                      242 GT 1979, Volvo Original Racing. Under renovering.

Comment

Köpte min nuvarande Mazda hos dem för några månader sedan och den fungerar bra (om man bortser från framskärmen som ett rövhålet backade in i den och stack från platsen). Dock är det lite tråkigt att de importerade bilarna saknar halvljusautomatik.
                        I mitt fall ville jag ha en NCFL 2.0l RC Sport så jag kontaktade dem och de hittade en i Tyskland som de tog hem, bytte in min NBFL och fick ett ok pris för den. Tyckte också de låg lite överkant men jag fick ett seriöst intryck och trevligt bemötande. Nog inte helt otänkbart att jag gör affärer med dem igen om jag nu ska byta min pärla i framtiden.

Comment

Vill till "oregistrerad" göra följande kommentar.

Jocke och Automobil i illdal är en bekant till mig som jag för ca 2 år sedan rekommenderade till klubben som en seriös och bra kontakt vid köp av bla Miator

Sedan dess har han väl förvaltat detta förtroende och i konsekvens härmed sålt ett 40 -50 tal Miator ..många till klubbens medlemmar!!

Hade du lämnat ditt namn och bostadsort kunde du dessutom från ngn av våra kunniga medlemmar här fått goda råd etc för ev köp!!
                          Jocke lämnar dessutom normalt en beg garanti med godavillkor i 12 månader efter köp!

Knappast ngt du kan påräknarån en privatsäljare på Blocket!

Bytte nyligen in min 93:a NA på 23.000 mil hos Jocke mot en pedantskött röd 2006:a-6 växlad Sport Roadster.
                          Priset var helt in line med gällande marknadspris, såväl som att jag fick ett bra inbytespris för min gamla bil!½!

Mvh

Pär Sundgren Malevik Kullavik

Röd NC-06:a 2,0 Sport 6 växlad Roadster
                          MB CLK 320 aut. all utr. blåmetallic
                          MC Yamaha Wildstar 16090 cc svart

Comment

Tillgg till oregistrerad!

Förutom beg garanti i 12 månader bjuder även Automobil på ett års medlemsskap i Miataklubben vid köp av enbegMaiat hos honom!
                            Min " nya" 2,0 -06:a har gått 7 600 mil vilket är peanuts för en välservad Miata oavsett NA ,NB eller NC modellen?

Min gamla 93:a hade tex gått nära 23 000 mil utan problem med bara bla smärre rep som kamremsbyte etc!!
                            Denna sålde han 2 dgr efter vår affär till en ung entusiast John som redan kontaktat mig och nu köpt en del tillbehör jag hade kvar så som HT Vinterhjul mm!!

Så jag är helnöjd med både denna affär och min nya piggare 2,0 liters, och 6 växlad låda på denna motor är absolut att föredraga!!

Mvh

Pär Sundgren

Comment

Kan bara instämma . Trevligt och juste bemötande. Rätt priser för min del. Körde från Hässleholm i snöväder med bruksbilen,bestämde mig för en NC LE. Fick ett bra pris för min egen Miata utan att Jocke hade sett den. Körde till Billdal
                              efter tre veckor och hämtade den. Stod till priset utan att ha sett den innan. Har inget negativt att säga. Sen har man tolv
                              månaders garanti. Svårt att få vid privatköp

Mvh Uffe
                              2006 NC LE 2004/3500 Velocity Red

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta bort  
                              x
                              x
                              Avancerade alternativ
                              Rendering Options

Vänligen skriv in de sex bokstäver eller siffror som syns i bilden här bredvid.

Registration Image Förnya bild
                              Working...
                              X